امام حسین(ع) الگویی برای مبارزه با فساد
امام حسین(ع) الگویی برای مبارزه با فساد
قیام امام حسین(ع) الگویی در جهان شد که هر جا فسادی باشد با روحیه جهادی با آن مبارزه شود.

به گزارش صبح دنا، امام جمعه یاسوج در خطبه های نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن ایام محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: امام حسین(ع) برای اصلاح امت جد خود به مبارزه با یزید فاسد برخاست.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: امام حسین(ع) با قداستی که دارد با تمام توان و داده های دنیوی و خاندان خود به مقابله با فساد می رود که تکلیف برای ما در روزگار کنونی روشن است.

امام جمعه یاسوج اضافه کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا آنگونه که باید نمی‌توان تجمعاتی داشت اما باید مردم و مسئولان به خصوص دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای سیاه‌پوش کردن فضای شهر و روستاها اقدام کنند تا خلا تجمعات عاشورایی احساس نشود.

وی از عزاداران اباعبدالله الحسین در استان کهگیلویه و بویراحمد خواست در صورت حضور در مراسم عزاداری به صورت کامل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و به فکر سلامتی خود و سایر عزاداران باشند.

وی به حضور خود در جلسه تنفیذ حجت الاسلام رئیسی اشاره کرد و ادامه داد: در این نشست مقام معظم رهبری بیانات ارزشمندی داشتند که یکی از آنها بحث مبارزه با فساد و مفسدان بود.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: آیت الله رئیسی در دوران ریاست قوه قضائیه حرکت بسیار خوبی برای مبارزه با فساد را آغاز کرد اما بسترهای فساد بیشتر در قوه مجریه است و باید مظاهر فساد جمع شود.
وی اضافه کرد: امروز مصادف با سالروز حمله اتمی آمریکا به ژاپن در جنگ دوم جهانی است که در دو نوبت شهرهای ناکازاکی و هیروشیما حمله کرد و ۲۲۰ هزار انسان از بین رفتند که فقط در یک مورد ۱۰۰ هزار نفر انسان در یک جا جان خود را از دست دادند.
امام جمعه یاسوج گفت: این کار آمریکای جهانخوار است که مدعی حقوق بشر و جلوگیری از سلاح‌های کشتار جمعی بوده اما خود در رأس همه جنایتکاران قرار دارد.
حجت الاسلام حسینی به ۱۷ مرداد روز خبرنگار نیز اشاره کرد و افزود: از تلاشهای خبرنگاران که پلی میان مردم و مسئولان هستند و مشکلات مردم را می‌گویند قدردانی می‌کنم.
وی ادامه داد: خبرنگاران در نظام جمهوری اسلامی و در استان در مسیر مصالح و منافع کشور قدم برداشته و قلم می‌زنند که در همه امور مشهود است.
خطیب جمعه یاسوج به روز شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: داعش در صدد نابود کردن همه کشورهای محور مقاومت بود و زیرساخت‌های بسیاری را در سوریه و عراق نابود کرد.
وی بیان کرد: این گروهک کاملا در اختیار استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل بود سوریه آن کشور ثروتمند و زیبا را نابود کردند آنها قرار بود سنگر به سنگر در آخرین مرحله کشور ایران اسلامی را نیز هدف قرار دهند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج گفت: آنها در صورتی که بر کشور ما چیره می‌شدند اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناختند و به هیچ کسی رحم نمی کردند.