ممنوعیت برپایی چادر در پارک‌‌ها و تفرجگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد/ برخورد قانونی با مالکین تالارهای متخلف
ممنوعیت برپایی چادر در پارک‌‌ها و تفرجگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد/ برخورد قانونی با مالکین تالارهای متخلف
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:اسکان چادر در تفرجگاهها ممنوع است و اگر در شهری چادر برپا شود شهردار آن شهر مسئول است و باید پاسخگو باشد همچنین با تالارهایی که مصوبه استفاده حداکثر ۳۰ درصدی را رعایت نکنند بشدت برخورد میشود.

به گزارش صبح دنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه ستاد مقابله با کرونابا تاکید بر اینکه اصناف ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند گفت: بر اساس گزارش‌های اخیر، تالار‌ها بیش از ۳۰ درصد فضای فیزیکی، و برخی از آنان بیش از ۱۰۰ درصد پذیرای میهمان هستند.

حسین کلانتری افزود: واحد‌های صنفی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند مورد تقدیر قرار گیرند و با کسانی که رعایت نکنند برخورد قاطع شود.

وی ادامه داد: هر گونه اسکان چادر در شهر‌های استان ممنوع است و اگر در شهری چادر برپا شود شهردار آن شهر مسئول است و باید پاسخگو باشد.

آقای کلانتری با تاکید بر فعال شدن کمیته نظارت اضافه کرد: باید کمیته نظارت در همه شهر‌ها با مدیریت معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و با جدیدت مصوبات ستاد کرونا اجرایی شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های سپاه، بسیج و نیروی انتظامی برای کنترل ورودی سی سخت، گفت: ورودی‌های یاسوج همانند دیگر شهرها باید بیش از گذشته و با جدیت بیشتری کنترل شود.

کلانتری تاکید کرد: اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کنترل ورودی‌های بین شهری را بر عهده دارد و باید نظارت‌ها در این راستا افزایش یابد.

حسین کلانتری ادامه داد: اگر شاخص مرگ و میر افزایش یابد مدیریت کنترل این بیماری در استان با وجود کمبود برخی امکانات و تجهیزات با مشکل مواجه می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گفت: در هفته گذشته ۲ هزار و ۷۷۸ بازدید از صنوف مختلف انجام شد که ۵۷ مورد آن‌ها به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمپ شدند.

بانشی میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را ۸۲ درصد اعلام کرد و افزود: درصد استفاده از ماسک، و رعایت فاصله اجتماعی کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گفت: ۵۲ درصد مبتلایان به ویروس کرونا آقایان هستند.

یزدانپناه با بیان اینکه بیشترین موارد مثبت در فروردین ماه امسال بوده است افزود: شیوع این بیماری هم اکنون در شهرستان‌های باشت، بهمئی و کهگیلویه بسیار بالا است.

وی ادامه داد: میانگین سنی بیماران مبتلا به این ویروس ۴۲ و فوتی‌ها ۶۳ سال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: دیروز از مجموع ۸۸۲ تست پی سی آر ۴۵ درصد موارد، مثبت بوده است.

یزدانپناه با بیان اینکه بیش از صد و ۱۱ هزار دوز واکسن دریافت شده است که تاکنون ۹۷ هزارو ۸۶۳ دوز آن به گروه‌های مختلف تزریق شده است.

وی با بیان اینکه ۲۴ طرح درمانی با اعتبار بالغ ۳۶۳ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسدکه و مهمترین آن‌ها مرکز ناباروری در یاسوج است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان هم گفت: طبق ابلاغ کشوری برای اجرای محدودیت ها، تا امروز ۳۴ هزار و ۱۴ خودرو اعمال جریمه ۲۰۰ هزار تومانی شد، ۱۱۰۰ مورد جریمه ۱۰۰ هزار تومانی و ۴۳ هزار مورد تذکر انجام شده است.

سرهنگ انصاری افزود: ۲۱ مورد جریمه یک میلیونی نیز برای رانندگان با پلاک‌های غیر بومی اعمال شد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان هم با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری مراسم های محرم و الزام به رعایت دستورات ستاد ملی کرنا گفت: سال گذشته کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری آیین‌های محرم همراه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی جزء استان‌های موفق در کشور بوده است.

حجت الاسلام افتخاری افزود: برنامه‌های محرم امسال نیز طبق مصوبه ستاد کرونا و با نظارت بازرسان دانشگاه علوم پزشکی، صنعت معدن و تجارت (نظارت بر نذری ها) برگزار می‌شود.