آخرین وضعیت کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد
آخرین وضعیت کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 699 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک هم استانی بر اثر ابتلا به کووید 19 جان خودت را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا:روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۱۸۸ بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که ۶۷ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود روند افزایشی موارد مثبت و بستری در استان ادامه دارد و از فردا شهرستان بویراحمد از وضعیت نارنجی به قرمز و شهرستان های کهگیلویه و دنا از تاریخ ١٧ تیرماه از وضعیت زرد به نارنجی تغییر وضعیت خواهند داد .

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۵۰۴۱۸ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از ۴۵۲ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ٣٠ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های گچساران، بویراحمد ،کهگیلویه و لنده بود.همچنین از ۲۸۳ نمونه رپید تست ۱۰ درصد موارد مثبت و در شهرستان های بهمئی، بویراحمد و کهگیلویه هستند.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا باید همه دست به دست هم داده و با رعایت توصیه های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و دوری از دورهمی و تجمعات در راستای قطع زنجیره انتقال، تلاش نماییم.