خرید و فروش سوالات کنکور، فریب و بازی با احساسات داوطلبان
خرید و فروش سوالات کنکور، فریب و بازی با احساسات داوطلبان
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور: سوالات آزمون سراسری در دسترس هیچکس نیست و خرید و فروش سوالات کنکور جز فریب و بازی با احساسات داوطلبان هیچ چیز دیگری ندارد.

صبح دنا_فاطمه زرین آمیزی ، در پاسخ به این سوال که سال گذشته شاهد چند حاشیه به منظور زیرسوال بردن سلامت و امنیت آزمون بودیم، امسال چه تمهیداتی برای جلوگیری از این اقدامات انجام شده ​است، افزود: همه ساله تعدادی از افراد سودجو برای زیرسوال بردن امنیت آزمون اقدام می‌کنند که با همکاری حراست سازمان سنجش و نیرو‌های امنیتی و انتظامی طی هفته گذشته تعداد ۱۲ نفر از کسانی که در باند خرید و فروش سوالات بودند، دستگیر شدند و تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه داوطلبانی که با این کانال‌ها و افراد در ارتباط بودند هم شناسایی شدند گفت: این داوطلبان باوجود اینکه خودشان فریب خورده بودند، اما به دلیل تلاش برای تقلب در آزمون، از حضور در کنکور محروم شدند و به امید واهی که سوالات آزمون را بدست آورند هزینه هنگفتی هم از کفشان رفت.

سخنگوی سازمان سنجش افزود: ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان مبالغی بوده که متخلفان سودجو از داوطلبان اغفال شده دریافت کردند که در برخی موارد این مبالغ حتی به صورت پیش پرداخت بوده و بعضا این سودجویان بعد از واریز شدن این وجوه، دیگر پاسخگوی داوطلبان نبودند.

خانم زرین آمیزی در پاسخ به این سوال که این تخلفات بیشتر در کدام گروه آزمایشی کنکور صورت می‌گیرد؟ گفت: نمی‌شود با قطعیت گفت، اما بیشتر در گروه آزمایشی علوم تجربی شاهد این اتفاقات هستیم.

وی در ادامه افزود: دو هفته پیش نیز زن و شوهری که در کار خرید و فروش سوالات بودند دستگیر شدند و دیگر افراد نیز تحت شناسایی و تعقیب هستند که بعد از دستگیری اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش با تاکید بر اینکه سوالات آزمون سراسری تا روز برگزاری آزمون که داوطلبان سر جلسه پاکت سوالات را باز می‌کنند توسط هیچکس قابل دسترس نیست، گفت: خرید و فروش سوالات کنکور جز فریب و بازی با احساسات داوطلبان هیچ چیز دیگری نیست.

 

 

  • تهیه خبر :
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما