پیام تبریک مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بمناسبت آغاز هفته محیط زیست
پیام تبریک مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بمناسبت آغاز هفته محیط زیست
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد طی پیامی فرا رسیدن 17 خرداد و آغاز هفته محیط زیست را به دوستداران طبیعت و خانواده 145 شهید محیط بان تبریک گفت.

به گزارش صبح دنا به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد ، همزمان با فرا رسیدن ۱۷ خرداد و آغاز هفته محیط زیست ،سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان طی پیامی ، فرا رسیدن هفده خرداد و آغاز هفته محیط زیست را به همه دوستداران طبیعت و خانواده ۱۴۵ شهید محیط بان تبریک گفت.

براساس این گزارش در پیام تبریک هاشمی آمده است :

بسم الله الرحمن الرحیم
(( انا جعلنا علی الارض زینه لها لنبلوهم ایهم احسن عملا))
بررسی قرآن و روایات اسلامی نشان می دهد دین مبین اسلام همواره به محیط زیست به مثابه ظرف حیات و تکامل انسان اهمیت داده است.اسلام برای مسئولیت انسان در برابر محیط زیست اهمیت بسیاری قائل شده و طبیعت را امانت خداوند در دست انسان می داند و به همین علت برای طبیعت حقوقی در نظر گرفته و انسان را مکلف به ادای آن حقوق می کند.
همه ما انسانها بدون شک برای نیل به اهدافمان همچون ادامه زندگی مطلوب به مسائل بارز و مهمی نیازمندیم که زندگانی ما را تحت الشعاع خود قرار می دهد و در فرآیند تغذیه روح و روان ما موثر است.
آرزوی داشتن محیط زیستی سالم و عاری از هرگونه آلودگی و تخریب ، طبیعتی مناسب برای انسان ها و دیگر موجودات ، عزمی جدی در جهت حفظ ، نگهداری و بهره‌ برداری صحیح از مواهب و منابع زیبای زمین را می طلبد که این مهم وظیفه همگانی مردم و مسئولین است.
امروزه داشتن محیط زیست سالم با رها سازی زباله ها و بهره برداری بی رویه انسان از منابع طبیعی و محیط زیست به آرزوی دست نیافتنی برای بشر تبدیل گردیده است.
بی شک برای رسیدن به محیط زیست و طبیعتی در خور شأن جامعه اسلامی، عزمی جدی همراه با همدلی و همزبانی مردم و مسئولین را می طلبد.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۴۵ شهید و ۳۰۰ جانباز عرصه طبیعت , فرا رسیدن “هفته محیط زیست” را به همه تلاشگران و حامیان محیط زیست تبریک عرض نموده ، امیدوارم با اتحاد و همدلی همگان در راستای تحقق شعارملی این هفته (نیم قرن حفاظت از زیست بوم های ایران ،بازنگری ،نوسازی و بازسازی ) واهداف سازمان در داشتن شهری سبز ,آسمانی آبی و زمینی عاری از هرگونه پسماند و آلودگی قدمی اساسی برداریم.
سید اسدالله هاشمی
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان