۱۹۰ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد/تقاضای رئیس دانشگاه علوم پزشکی از مردم استان: همچون گذشته موارد بهداشتی را رعایت کنید
۱۹۰ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد/تقاضای رئیس دانشگاه علوم پزشکی از مردم استان: همچون گذشته موارد بهداشتی را رعایت کنید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار قربانیان کووید19 در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه یک بیمار کرونایی دیگر جان خود را از دست داد.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون ۱۹۰ بیمار در بیمارستان های کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۸۷ نفر مبتلای قطعی و ۱۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۴۷۴۷۸ مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از ۱۸۰ جواب نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج حدود ۳۰ درصد نمونه ها مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، دنا و باشت می باشند و از ۱۷۵ نمونه رپید تست حدود ۹ درصد مثبت و در بیشترین مبتلایان در شهرستانهای بویراحمد، کهگیلویه، چرام و گچساران بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: خوشبختانه با کاهش نسبی شمار مبتلایان، بیماران بستری در بیمارستان ها و بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه مواجه هستیم که امیدواریم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم و اصناف این روند ادامه داشته باشد. لذا از مردم شریف استان تقاضا میکنیم همچون گذشته استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی، رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در تجمعات و پرهیز از مکان های پرخطر را رعایت نمایند تا انشاالله به کنترل بیماری و کاهش مرگ ومیر در کرونا برسیم.

وی اذعان داشت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مداوم دست ها و عدم حضور در مکان های شلوغ و پر تردد را هرگز فراموش نکنید و از میزان رعایت خود نکاهید.