قطعی ۱۲ ساعته آب شرب در برخی از مناطق و محلات شهر دوگنبدان/ افت فشار در برخی از روستاهای تابعه
قطعی ۱۲ ساعته آب شرب در برخی از مناطق و محلات شهر دوگنبدان/ افت فشار در برخی از روستاهای تابعه
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد از قطعی 12 ساعته آب شرب در برخی از مناطق و محلات شهر دوگنبدان و افت فشار در برخی از روستاهای تابعه خبر داد.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد علی محمد غریبی در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: امور آب و فاضلاب شهرستان گچساران بدلیل شکستگی خط انتقال آبرسانی ۳۰ اینچ از مبدا ایستگاه پمپاژ مجتمع آبرسانی امامزاده جعفر به سمت شهر دوگنبدان قصد انجام عملیـات تعمیرات شکستگی و بهسازی خط انتقال مورد نظر را دارد.

وی اظهار داشت: بدلیل لزوم انجام عملیات تعمیرات و بهسازی خط انتقال، آب شرب مناطق و محلات نیمه شرقی شهر دوگنبدان حدفاصل بلوار حضرت ولی عصر(عج) و زیرگذر تا سینما قدس، مشتمل بر خیابان های شهید بلادیان، شهید امینی، مدرس مرکزی، مدرس شرقی و مناطق و محلات کیامرثی، سادات، رادک، شهید رجائی، ترمینال، بلوار بعثت، پانصد دستگاه ( سمت راست و مستقیم) و شهرکهای معلم، بهارستان، گلستان، هدایت، خلیج فارس، شهرک نفت ( شمالی و جنوبی) و تمامی منازل مسکونی مجتمع های مسکن مهر( پادگان و شاکری) و دانشگاههای آزاد اسلامی و پیام نور و دانشکده نفت و گاز و بیمارستان بی بی حکیمه (س) شهر دوگنبدان از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ عصر روز دوشنبه مورخ ۰۳/ ۰۳/ ۱۴۰۰ به مدت ۱۲ سـاعت قطع می شوند.

وی تصریح کرد؛ بدلیل خاموشی در ایستگاه پمپاژ آب امامزاده جعفر افت فشار آب در روستاهای سراب ننیز، آب شیرین و پشه کان نیز دور از انتظار نمی باشد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به وضعیت آب و هوای گرم حاکم بر منطقه مورد نظر و همچنین وضعیت کرونایی موجود، تمامی اکیپ های اتفاقاتی و نیروهای فنی آبفا شهرستان گچساران با پشتیبانی ستادی بویژه پشتیبانی حوزه معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان تلاش خواهند نمود در کمترین زمان ممکن عملیات تعمیرات مورد نظر انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: ضمن آنکه ضروریست تمامی ساکنین شهر و روستاهای مذکور تدابیر و اقدامات لازم را قبل از قطعی آب نسبت به ذخیره سازی آب مورد نیاز و همچنین همکاریهای مقتضی را نسبت به صرفه جوئی در مصرف آب با امور آب و فاضلاب شهرستان گچساران بعمل آورند.

علی محمد غریبی تصریح کرد؛ تا ساعاتی پس از اتمام تعمیرات و وارد مدار بهره برداری گردیدن خط انتقال آبرسانی، افت فشار آب در شبکه های توزیع وجود دارد که لازمست مشترکین از هرگونه دستکاری شیرآلات و تاسیسات آبرسانی جدا پرهیز نمایند تا فشار آب در کمترین زمان به روال معمول و عادی برگردد.

دبیر شورای روابط عمومی و اطلاع رسانی صنعت آب و برق استان افزود؛ کاهش شدید نزولات جوی در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در اکثر استانها و بخصوص استان کهگیلویه و بویراحمد زنگ خطر تنش آبی و نوسانات و ناپایداری های برقی را به صدا درآورده و توجه به نقشه آبی کشور نیز مؤید این نگرانی است که بحران آب و نوسانات و خاموشی های برق جدی بوده و شرایط ایجاب می کند باید تمامی مشترکین در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.

علی محمد غریبی اظهار داشت؛ راه برون رفت از روزها و ماه های سخت پیش روی و بویژه گذر از تابستان بسیار سخت امسال سازگاری با کم آبی و صرفه جویی در مصرف آب و برق می باشد و انتظار داریم تمامی مردم ساکن در شهرها و روستاها اقدامات و همکاری های لازم را نسبت به ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و برق بعمل آورند.