“تاج گردون” تایید کرد:افزایش بودجه طرح های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در مجلس ،” صفر ” / نمایندگان استان باید پاسخگوی مردم باشند
“تاج گردون” تایید کرد:افزایش بودجه طرح های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در مجلس ،” صفر ” / نمایندگان استان باید پاسخگوی مردم باشند
رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خبر تغییر " صفر " درصدی بودجه طرح های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس را تایید کرد.

” غلام رضا تاج گردون ” در پاسخ به اینکه موضوع تغییر صفر درصدی بودجه طرح های عمرانی استان در مجلس را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت : در این چند سالی که اطلاع دارم امسال تنها سالی است که جداول بودجه همزمان با بودجه توسط رییس مجلس به دولت ابلاغ نشد و اطلاع ندارم شورای نگهبان و نمایندگان مجلس که بنظر می رسد از جداول اطلاع ندارند با این موضوع چطور کنار آمدند.

وی با بیان اینکه در این مدت تلاش کردم که به جداول دسترسی پیدا کنم که امروز موفق شدم ببینم ، افزود : فارغ از تحلیلهای کلان بودجه که بعضا مهم است و گویا همه رهایش کرده اند و یا بهتر بگویم گویا دیگر کسی به بودجه حساسیت ندارد سوال شما در مورد بودجه استان و اعتبارات عمرانی استان است که سعی میکنم دقیق و فنی به آن جواب بدهم.

نماینده سابق ” گچساران و باشت ” با اشاره به اینکه بودجه دو مرحله است یکی مرحله لایحه دولت و دیگری تغییرات در مجلس است ، ادامه داد : اگر یادتان باشد زمان تقدیم لایحه دولت به مجلس مصاحبه ای داشتم و عرض کردم که استاندار محترم تلاش داشتند و من هم تا نیمه های شب تقدیم و تنظیم لایحه بودجه با سازمان برنامه هماهنک بودیم تا خدای ناکرده طرحهای استان کمتر مورد بی مهری قرار بگیرد که خوشبختانه تلاشها نتبجه داد و لایحه بالنسبه توسط دوستان عزیزم در سازمان برنامه و دولت خوب تنطبم شد و خوب بود.

تاج گردون با تاکید بر اینکه همان موقع عرض کردم از اینجا به بعد است که باید نقش نمایندگان محترم را ببینیم خاطرنشان کرد: گفتم در دو دور مجلس در این مرحله با همکاری دوًنماینده عزیر استان تلاش میکردیم که اقدامات خوبی انجام دهیم و حداقل بیست درصد در این مراحل رشد اعتباری داشتیم و بسیاری از طرحهای موجود در مرحله تصویب در مجلس اضافه شدند. مثل آبرسانی امامزاده جعفر باشت لیشتر و جاده چرام باباکلان ، فاضلاب لنده. فاضلاب باشت، جاده لنده تشان، آبرسانی چهار شهر کهگیلویه ، سد آبریز، زیستکاه دنا، دانشکده منابع طبیعی یاسوج، پارک فناوری، بلاد شاپور، قطعه خیرآباد دهدشت، آبرسانی دوگنبدان ، جاده باشت چرام دهدشت ، دیشموک خوزستان ، تفکیک جاده سیسخت یاسوج سرفاریاب و چندین طرح مهم دیگر .

وی با اظهار تعجب از افزایش نیافتن بودجه طرح های عمرانی استان در مجلس گفت : بودجه ١۴٠٠ کمی قابل تعجب و حداقل میتواند گله آمیز باشد و حق مردم است که نمایندگان محترم استان ورود کنند و به رد حق این خطه اعتراض کنند.

تاج گردون با بیان اینکه شنیدم به هر نماینده ١۵ میلیارد تومان سهمیه داده اند افزود : دوستان تلفیق با من تماس داشتند و از آنها خواهش کردم سهم حوزه من را به طرح آبرسانی امامزاده جعفر خان احمد لیشتر باشت اضافه کنند و این کار هم کردند.

نماینده سابق گچساران و باشت ادامه داد : دلیل این درخواستم این بود که همان آقایانی که میگفتند تاج گردون در این طرح رانت خواری کرد بفهمند رانت خواری نیست و حق مردم مستضعف این منطقه است.

وی خاطر نشان کرد : شنیدم و دیدم نمایندگان استان سهمیه خودشان را به اعتبارات استانی اصافه کردند که تا اینجای کار اشکالی ندارد ولی اگر همه کشور و نمایندگان به همین شکل باشد ایرادی نیست ولی وقتی نماینده ای هم سهم ١۵ میلیاردی را گرفته و هم بودجه طرح های ملی شان را بالا بردند متاسف می شوم وتاسف بار تر اینکه بجز آن یک طرح بقیه طرحهای عمرانی ملی استان رشد صفر دارند البته دوستان دقت کنند تغییرات در مجلس صفر است.

رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد : چیزی که من دیدم سهم قابل توجهی از طرحها پول پخش کنی رییس مجلس در سفرهای استانی وی است و حتی قول و اعلام نماینده محترم بویراحمد مبنی بر اختصاص ٢۵٠میلباردتومان برای زلزله سی سخت هم اعمال نشده یا حداقل اینکه من ندیدم .

وی تصریح کرد : اعتبارات زیادی به طرحهای برخی از حوزه ها داده شده که حق ما است مطالبه کنیم حتی شهرستانهای همجوار ما که نمیخواهم اسم ببرم چند برابر استان ما اعتبار اضافه کرده اند.

تاج گردون با تاکید بر اینکه به هر حال نباید این موتور رشد اعتبارات استان خاموش می شد که شد ، ادامه داد : به عنوان منتخب مردم و یک شهروند هم استانی میتوانم مطالبه این را از نمایندگان استان داشته باشم که حق گرفتنی است و نباید اینطور باشد که نفهمید چه اتفاقی افتاد بخصوص اینکه یکی از عزیزان عضو کمیسبون تلفیق بوده و یک کرسی کمیسبون را به خودش اختصاص داده بود.

وی در پاسخ به این سئوال که رییس سازمان برنامه استان تکذیب کرده اند؟گفت : صفر شدن بودجه استان را تکذیب کرده بود که معلومه نمی شود اعتبار استان را صفر کنند و البته که انشالله جداول ابلاغ خواهد شد و با لایحه مقایسه کنند .

تاج گردون تصریح کرد : البته این نکته هم عرض کنم برخی طرحها هم هست که به روزی که وضع بودجه ای کشور خوب بشود حواله دادند که آنهم سهم ما نخواهد شد.

نماینده سابق گچساران و باشت گفت : امیدوارم نمایندگان محترم تلاش نکنند پاسخ دهند بلکه تلاش کنند حق را بستانند و ای کاش غرورشان را می شکستند و از امثال حقیر به موقع مشورت می گرفتند تا اینطور نشود.