وضعیت بحرانی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/خطر پیک چهارم برای استان
وضعیت بحرانی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/خطر پیک چهارم برای استان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:در صورت تداوم روز افزون شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد کنترل این بیماری دشوار خواهد بود.

به گزارش صبح دنا ،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به آمار روز افزون تعداد موارد مثبت ابتلا به کرونا در استان پیک چهارم، یکی از خطرناک‌ترین پیک‌های در کهگیلویه و بویراحمد است.

محمد مهدی بانشی با اشاره به احتمال افزایش شیوع کرونای جهش یافته در استان افزود: طی ۹ روز از سال جدید دو هزار و ۲۲۸ مورد مثبت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسید.

دکتر بانشی با بیان اینکه در این ۹ روز روزانه ۲۵۰ مورد مثبت در استان ثبت شد اضافه کرد: این در حالیست در روز‌های اوج پیک‌های گذشته حداکثر تعداد موارد مثبت در کهگیلویه و بویراحمد ۸۵ نفر بوده است.

وی برگزاری جشن‌ها ، شرکت در مراسم عزا و عروسی و برگزاری تجمعات نوروزی بدون رعایت دستور العمل‌های بهداشتی را از علل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان اعلام کرد و گفت: اگر روند ابتلا به بیماری کرونا ادامه داشته باشد امکانات و تجهزیات همه بیمارستان‌های استان برای درمان بیماران کرونایی متمرکز شده و امکان خدمات رسانی به دیگر بیماران وجود نخواهد داشت.

بانشی با بیان اینکه در صورت رعایت نکردن مصوبات ستاد کرونا شیوع این بیماری در پیک چهارم قابل کنترل نخواهد بود افزود: مردم باید عادی انگاری و بی تفاوتی به کرونا را کنار گذاشته و این بیماری را جدا گرفته و با ماندن در خانه و شرکت نکردن در تجمعات نیرو‌های درمان را برای کنترل کرونا یاری کنند.