ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد از هفته آینده و هشدار سطح نارنجی
ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد از هفته آینده و هشدار سطح نارنجی
سازمان هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در اطلاعیه ای از ورود سامانه بارشی و ایجاد وضعیت قرمز در استان برای روزهای ابتدایی هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه صبح دنا رضا کاکاوند مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمددر اطلاعیه ای اعلام کرد: سامانه بارشی جدید از از روز شنبه ۱۸ بهمن ماه وارد این استان خواهد شد و به تدریج تمام مناطق را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

در این اطلاعیه سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد وضعیت استان را در چند روز آینده نارنجی اعلام کرده که در این حالت احتمال وقوع ناپایداری های شدید جوی وجود دارد و آمادگی برای کاهش اثرات مخرب مخاطرات جوی در استان باید وجود داشته باشد.

این اطلاعیه بارش ها نیز عمدتاً به صورت باران و در مناطق کوهستانی و مستعد به صورت برف و رعد و برق و تگرگ(در برخی نقاط) و همراه با مه آلودگی و وزش باد(نسبتا شدید) اعلام کرده است.

سازمان هواشناسی استان اثرات این بارش ها را آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد جاده‌ها، لغزندگی و کاهش دید افقی به علت پدیده مه اعلام کرد.

این سازمان در اطلاعیه خود از مردم خواست از تردد غیر ضروری به ویژه در محورهای مواصلاتی اجتناب کرده و در صورت تردد رعایت نکات ایمنی را رعایت کنند و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند. به کوهنوردان نیست توصیه کرده از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.

سازمان هواشناسی از سازمان های امدادی و خدمت رسان نیز خواست تدابیر لازم برای مقابله با خطرات احتمالی را اتخاذ کنند.