اغفال هموطنان با ثبت نام جعلی تردد در ایام محدودیت های کرونا
اغفال هموطنان با ثبت نام جعلی تردد در ایام محدودیت های کرونا
رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص فیشینگ کارت های بانکی با ترفند ثبت نام جعلی جهت تردد در ایام محدودیت های کرونا به شهروندان هشدار داد.

پایگاه خبری صبح دنا :سرهنگ مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: با توجه به ابلاغیه جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا و بخشنامه های صادره از سوی وزارت کشور مبنی بر اعلام محدودیت های جدید مسافرت و ترددهای درون شهری و برون شهری و نظارت های خاص اعلام شده، متأسفانه مجرمان سایبری از این موقعیت پیش آمده قصد سوء استفاده را دارند.

 

وی افزود: کلاهبرداران با راه ‌اندازی سایت‌ها با آدرس‌های جعلی مشابه و با عنوان ” ثبت نام تردد در سامانه‌های حمل و نقل درون و برون شهری در ایام محدودیت‌های کرونا” و هدایت طعمه‌های خود به صفحات فیشینگ، اقدام به سرقت اطلاعات هویتی و بانکی شهروندان و برداشت‌های غیرمجاز از حساب آنان می‌کنند.

 

این مقام انتظامی با بیان اینکه هرگونه اطلاع رسانی و ثبت نام و دریافت مشخصات خودروهای دارای مجوز قانونی تردد صرفا از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری های معتبر صورت می پذیرد، از هموطنان درخواست کرد: با عدم توجه به تبلیغات فریبنده ای که در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های غیربومی صورت می‌پذیرد، از مراجعه به هرگونه سایت و یا سامانه ای که عناوین مشابهی دارند خودداری کنند.

 

سرهنگ مرتضوی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: افراد سود جو با ایجاد کانال و صفحات تبلیغاتی یا درج آگهی جعلی با موضوعات جذاب و اغوا کننده، از کاربران درخواست دارند به آدرسی که جعلی است و خودشان طراحی کرده اند مراجعه کنند و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد می‌کنند.

 

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان اخبار مربوط به هر گونه ارائه خدمات دولتی را صرفا از سوی مبادی رسمی پیگیری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.