۲۷ درصد تست سرپایی بیماران مشکوک به کرونا در گچساران مثبت بوده است
۲۷ درصد تست سرپایی بیماران مشکوک به کرونا در گچساران مثبت بوده است
فرماندار گچساران گفت: چهار هزار و ۱۴۶ مورد تست کرونا در این شهرستان از افراد با علائم مشکوک گرفته شده که نمونه آزمایشی ۲۷ درصد از این تعداد مثبت بوده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از ایرنا علی خوان پایه روز دوشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا در گچساران افزود: تاکنون بیش از ۶۹ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان بهبود یافته اند.

وی اظهار داشت: ۴۵ و هفت دهم درصد از مبتلایان ویروس کرونا در این شهرستان زن و مابقی مرد بوده اند.

خوان پایه تصریح کرد: تاکنون ۳۰ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا جان باخته اند.

وی ابراز کرد: ۲۹درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان کارکنان دستگاه های اجرایی بوده اند.

خوان پایه افزود: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مدارس این شهرستان انجام و همه الزامات ستاد ملی مقابله با کرونادر مدارس رعایت شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۷۵ درصد از مردم این شهرستان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند در حالی که در هفته گذشته بیش از ۹۰ درصد موارد بهداشتی را رعایت می کردند.

خوان پایه گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه در زمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در روستاها و مناطق محروم، عملیات ضدعفونی و گند زدایی این مناطق از سوی شبکه بهداشت و بیمارستان ها این شهرستان انجام شود.

فرماندار گچساران افزود: برای برخی از خانواده های مناطق کم برخوردار این شهرستان تهیه و تامین ماسک دانش آموزان مشکل است به همین دلیل باید از طریق مدارس حامی و افراد نیکوکار این مشکل برطرف شود.

وی گفت: برخی از شهروندان گچسارنی بدون توجه به حساسیت موضوع، اقدام به برگزاری آیین‌های مختلف در این شهرستان می‌کنند که این امر در شیوع بیماری کرونا موثر است.

خوان پایه افزود: برگزاری مراسم ترحیم و عروسی در منزل یا خانه باغ‌ها یکی از عوامل بسیار خطرناک در شیوع کروناست که نباید به این خانواده‌ها اجازه برگزاری این مراسم‌ را بدهند.