تخفیف بیمه برای افرادی که مراقب سلامت خود هستند
تخفیف بیمه برای افرادی که مراقب سلامت خود هستند
سرپرست سازمان بیمه سلامت ایران گفت: براساس طرحی تشویقی بنا داریم کسانی که مراقب سلامتی خود هستند تا ۵۰ درصد تخفیف در حق بیمه پرداختی سالانه برخوردار شوند.

به گزارش صبح دنا طاهر موهبتی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: می‌خواهیم بین حق بیمه پرداختی و کسانی که مراقب سلامتی خود هستند یک رابطه معنادار ایجاد کنیم و همان طور که به طور مثال در بیمه اتومبیل اگر کسی کمتر تصادف کند، سال آینده از تخفیف برخوردار می‌شود در بیمه درمانی هم بین صیانت مردم از سلامت خود و پرداختی حق بیمه، رابطه معنادار ایجاد شود.

وی گفت: این طرح به صورت آزمایشی از استان گلستان آغاز می‌شود و هنگام تمدید دفترچه بیمه، شاخص‌هایی نظیر فشارخون، چربی خون یا قند خون افراد براساس سن بررسی می‌شود و اگر یک سال بعد این شاخص‌ها کنترل شده بود برای حق بیمه سال بعد مشمول تخفیف و جوایز می‌شود.


موهبتی افزود: درحال حاضر بخش عمده هزینه‌های ما مربوط به دیالیز است که سالانه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای دیالیز پرداخت می‌کنیم، اغلب کسانی که نیاز به دیالیز کلیه دارند در واقع بیماران دیابتی هستند و اگر ما از دیابت پیشگیری می‌کردیم و مشوق‌هایی برای کنترل قند خون در نظر می‌گرفتیم حتما هم در حفظ سلامت مردم و هم در مدیریت هزینه‌ها شرایط بهتری داشتیم.

سرپرست سازمان بیمه سلامت با اشاره به پرداخت مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌ها در بخش خصوصی گفت: در حال حاضر تمام بدهی بیمه سلامت به بخش خصوصی تا پایان تیر امسال تسویه شده است و در بخش دولتی هم فقط سه ماه از سال گذشته بدهی داریم.