آغاز برداشت بادام کوهی در چاروسا
آغاز برداشت بادام کوهی در چاروسا
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری چاروسا از آغاز برداشت بادام کوهی در بخش چاروسا خبر داد و گفت: این برداشت از دو هفته قبل توسط روستانشینان و مردم انجام گرفت و تا پایان خرداد ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از واحد مرکزی حبر./رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری چاروسا از آغاز برداشت بادام کوهی در بخش چاروسا خبر داد و گفت: این برداشت از دو هفته قبل توسط روستانشینان و مردم انجام گرفت و تا پایان خرداد ادامه دارد.
آشیان افزود: تاکنون ۲۵۰ هکتار درخت بادام کوهی در بخش چاروسا وجود دارد که در هر هکتار ۶۲۵ اصله بادام کاشته شده است.
وی با بیان اینکه مردم برای برداشت بادام کوهی زود اقدام کردند اضافه کرد: در حال حاضر امکان برداشت محصول بادام کوهی از ۲۵۰هکتار جنگل‌های ایجاد شده در سطح این بخش وجود دارد.
آشیان ادامه داد: این طرح‌ها به منظور حفظ و توسعه جنگل ها، جلوگیری از فرسایش خاک، بیابان زدایی و پایداری اکوسیستم منطقه و نیز درآمدزایی برای روستا نشینان و عشایر به صورت بذرکاری و مشارکت بخش خصوصی انجام شده است.
وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود در هر هکتار قریب به ۷۰۰ کیلو بادام برداشت و در بازار استان‌های فارس، خوزستان و چهار محال و بختیاری به فروش برسد.
گفتنی است در سال‌های گذشته منابع طبیعی چاروسا اقدام به کاشت درخت بادام کوهی در کوه‌های مناطق چهارراه، بیسیتون، دره خواجه و کمردوغ کرده که در این چند سال ثمر داد و مردم اقدام به برداشت این محصول کوهی می‌کنند.