افزایش ۱۰ درصدی بهبود یافتگان کرونایی استان نسبت به میانگین کشور/ انجام ۲ برابری تست کرونا نسبت به نرم کشوری/افزایش ۱۲ درصدی اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند واحدهای تولیدی در مقایسه با متوسط کشور
افزایش ۱۰ درصدی بهبود یافتگان کرونایی استان نسبت به میانگین کشور/ انجام ۲ برابری تست کرونا نسبت به نرم کشوری/افزایش ۱۲ درصدی اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند واحدهای تولیدی در مقایسه با متوسط کشور
حسین کلانتری در پنجاه و یکمین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با بیماری کرونا از برتری استان در سه شاخص پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا در استان نسبت به میانگین کشور خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از اطلاع رسانی وزارت کشور؛ استاندار کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: میانگین بهبود یافتگان کرونا در کشور ۷۸/۲ درصد اعلام شده اما در استان ما این شاخص ۸۸ درصد است که نزدیک به ۱۰ درصد بیشتر از نرم کشوری می باشد.
وی افزود: در حال حاضر میانگین انجام تست کووید -۱۹ در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، یکهزار و ۲۶۴ تست اعلام شده است اما در استان ۲ برابر نرم کشوری می باشد.
کلانتری اظهار داشت: تاکنون در استان بیش از ۹ هزار تست از هشت هزار و ۴۳۱ نفر گرفته شده است.
به گفته استاندار، چهار هزار ۹۷۶ واحد تولیدی و کارگاهی استان طرح فاصله گذاری هوشمند را انجام داده و به خوبی رعایت کرده اند که ۸۷ درصد گارگاه های استان را شامل می شود در حالی که شاخص متوسط کشوری ۷۵ درصد اعلام شده است.
وی یادآور شد: از ابتدای شیوع بیماری کووید-۱۹ در استان بیش از ۲۸ هزار نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی بوده که یک هزار و ۵۵۳ نفر بستری شده که از این تعداد یکهزار و ۵۰۶ نفر بهبود یافته و ترخیص شده اند.
کلانتری بیان کرد از ابتدای بیماری کرونا، تعداد ۶۴۱ نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان ۵۵۴ نفر آنها بهبودی کامل یافته است.
استاندار گفت: هم اکنون ۴۸ نفر بستری داریم که ۱۱ مورد آنها با علائم مثبت است و بیش از ۴۰ روز است که هیچ بیمار کرونایی در ICU نداشته ایم و تعداد فوتی ها ناشی از این بیماری در استان همان ۹ نفر می باشد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه هیچ شهرستانی از استان به لحاظ بیماری کووید-۱۹ در وضعیت قرمز نیست، افزود: در حال حاضر همه شهرستان های استان در وضعیت سفید قرار دارند به جز دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه که وضعیت آنها زرد است.

  • تهیه و تنظیم خبر :
  • منبع خبر : اطلاع رسانی وزارت کشور