۵۷۰ میلیارد ریال به طرح های حوزه آب گچساران اختصاص یافت
۵۷۰ میلیارد ریال به طرح های حوزه آب گچساران اختصاص یافت
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۵۷۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های حوزه آب در شهرستان گچساران اختصاص یافته است.

به گزارش صبح دنا به نقل از ایرنا، علی داودی مهر روز شنبه بمناسبت دهه فجر در آئین کلنگ زنی بهبود و توسعه کانال آبیاری ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه رودبال گچساران با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰ طرح بزرگ در حوزه آب گچساران در دست اجراست اظهار داشت: امسال ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های تامین آب این شهرستان پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: تاکنون عملیات اجرایی تامین آب ۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان های گچساران و باشت انجام شده و یا در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری این نکته که مهمترین مرحله تامین آب کشاورزی اختصاص آب است گفت: در سال های اخیر تخصیص های مناسبی برای تامین آب کشاورزی در شهرستان های گچساران و باشت اخذ شده است.

داودی مهر مشارکت و پیگیری مسئولان محلی برای تحقق تبدیل زمین های دیم به آبی در شهرستان های گچساران و باشت را بسیار خوب ارزیابی کرد.

وی بیان کرد: امروز عملیات اجرایی بهبود و توسعه کانال آبیاری ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه رودبال آغاز شد.

وی گفت: براساس برنامه ریزی قرار است این طرح با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار و در مدت زمان ۲۴ ماه اجرا شود.

معاون عمرانی و هماهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: هم اکنون ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح در حوزه صنعت آب و برق استان در دست اجراست که چهار درصد سرمایه گذاری صنعت آب و برق کشور است.

عزیز فیلی افزود: توسعه زیرساخت های کشاورزی بهترین راهکار برای ایجاد فرصت های شغلی و رونق تولید است.

وی بیان کرد: ۲۰ هزار میلیارد ریال طرح برای توسعه آب در بخش های کشاورزی،صنعتی و آشامیدنی در کهگیلویه و بویراحمد تعریف شده که پنج هزار میلیارد ریال آن در شهرستان های گچساران و باشت پیش بینی شده است.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی است.