بازار کهگیلویه و بویراحمد تحت نظارت بازرسان استاندارد
بازار کهگیلویه و بویراحمد تحت نظارت بازرسان استاندارد

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد: یکی از مهم‌ترین وظایف اداره کل استاندارد استان، نظارت بر فرآورده‌ها و خدمات عرضه شده در بازار مصرف از لحاظ کیفیت و استاندارد است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد: از ابتدای سال جاری تا اکنون ۱۹۰۰ مورد بازرسی در قالب طرح طاها( طرح اجرای هماهنگ استاندارد ) در سطح بازار استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف اداره کل استاندارد استان، نظارت بر فرآورده‌ها و خدمات عرضه شده در بازار مصرف از لحاظ کیفیت و استاندارد است.

وی افزود: این فرآورده ها هم شامل تولیدات واحدهای استان و هم تولیدات سایر استان های کشور می باشد.

بهمن رحمتی در توضیح طرح طاها بیان کرد: این طرح از سال ۱۳۸۴ به صورت کشوری و سراسری اجرایی شده که علاوه بر بازرسی و نمونه برداری از خط تولید و انبار کارخانه‌ها، در قالب بازرسی و بازدید از مراکز عرضه و بازار، کالاهای مشمول استاندارد اجباری مورد بازرسی و نمونه برداری قرار می‌گیرند.

وی افزود: نمونه ها به آزمایشگاههای مرجع یا همکار ارجاع، آزمون آنها مطابق استانداردهای ملی انجام می شود و چنانچه مغایرتی مشاهده شود ضمن ثبت در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد، با استان تولید کننده کالا مکاتبه و واحد تولیدی ملزم به رفع نقص می باشد.

وی اضافه کرد: یکی از رسالت های مهم اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد نظارت بر کالاهای مصرفی عرضه شده در بازار است که در این راستا تیم‌های بازرسی فعالانه برای حفظ حقوق مردم تلاش می‌کنند.

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد توصیه کرد: هم استانی های عزیز در صورت خرید کالا، به نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد توجه کنند و با ارسال کد ۱۰ رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت کالای خریداری شده مطمئن و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، مراتب را با شماره رسیدگی به شکایات ۱۵۱۷ به این اداره کل اطلاع دهند.