مهار اولیه آتش‌سوزی در خائیز/انتقال نیروها به دامنه کوه
مهار اولیه آتش‌سوزی در خائیز/انتقال نیروها به دامنه کوه
استاندار کهگیلویه گفت: آتش‌سوزی در کوه خاموش شد اما احتمال شعله‌ور شدن مجدد وجود دارد

به گزارش پایگاه خبری صبح دنابه نقل از ایسنا./استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۵۰۰ نیرو انسانی در جدال با آتش در کوه خائیز برای مهار آن در تلاش هستند، گفت: با تلاش های انجام شده احتمال دارد آتش سوزی تا ساعاتی دیگر مهار شود.

حسین کلانتری در حاشیه آتش سوزی منطقه حفاظت شده خائیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهارکرد: مردم، سازمانهای مردم نهاد، تیپ ۴۸ فتح، محیط زیست، هلال احمر، منابع طبیعی، همه گروههای مردمی برای مهار این آتش سوزی پای کار آمدند.
وی با بیان اینکه بالگردهای هوانیروز و ارتش و هلال حمر در حال انتقال نیروها به بالای ارتفاعات کوه خائیز هستند تصریح کرد: ۵ بالگرد آبپاش تا ساعاتی دیگر به منطقه خواهند آمد و هم اکنون یک بالگرد آبپاش سپاه در حال آبگیری از سد کوثر است.
وی با بیان اینکه قریب به ۵۰۰ نفر نیروی انسانی بالای ارتفاعات خائیز در جدال با آتش هستند، گفت: از دیروز تاکنون ۱۰۰ سورتی پرواز نیروی انسانی به بالای کوه انتقال داده شد.
کلانتری همچنین از اعزام ۴۰ تیم هفت نفره مجهز به دستگاههای دمنده به بالای کوه خائیز خبر داد و بیان کرد: امیدواریم تا چند ساعت آینده شاهد مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده خائیز باشیم.