مهدی روشنفکر بازهم شگفتی آفرید/نماینده خود را شیره انگور و رقبا را دوغ نامید
مهدی روشنفکر بازهم شگفتی آفرید/نماینده خود را شیره انگور و رقبا را دوغ نامید
واکنش سردبیر صبح دنا به سخنرانی جنجالی مهدی روشنفکر در رابطه با شایعات رد صلاحیتش

مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهاراتی در خصوص رد صلاحیتش با تمسک به ادبیاتی عجیب و غریب که در شان یک نماینده مجلس نیست بازهم یک ویدئوی پر حاشیه دیگر منتشر کرده است که نکاتی در رابطه با این ویدئو به حدی برجسته است که لازم دانستیم به آن بپردازیم.
قبل از مطالعه این متن توجه داشته باشید صبح دنا رسانه وابسته به هیچ جریان،گروه،دسته و تشکلی نیست و در محتوای این وبگاه تحلیلی اصل بر نقد منصفانه با رعایت بی طرفی کامل می باشد.به صورت صریح و با زبانی قاطع اعلام می کنیم ما در فعالیت رسانه ای خود با هیچ کس عقد اُخوت نبسته ایم و هرگونه همکاری جانبدارانه و مجیز گویی معمول را در دستور کار خود نداشته و نخواهیم داشت.

۱.قبل از تحلیل محتوایی و کلامی ویدوئوی منتشر شده باید  به کیفیت ادای جملات و تسلط  نماینده محترم  پرداخت که شوربختانه ملاحظه می شود آقای روشنفکر حتی از سخنرانی در یک جمع کوچک و دوستانه حامیان خود به شدت عاجز است .چرا که لنکت عجیب و پاره پاره سخن گفتن وی بسیار مشهود و اعجاب انگیز است. انتظار میرود کسی که در وادی سیاست و محیط علمی دانشگاه  فعالیت دارد توانمندی بیشتری از خود نشان دهد. مهدی روشنفکر  نماینده مردمی است که با وجود نخبگان بزرگ جهانی در عرصه های مختلف به عالم فخر می فروشند و این نمایندگی رسالت بسیار بزرگی است.

۲. وجود کلمه دکتر به عنوان پیشوند  همیشگی مهدی روشنفکر خود باعث میشود انتظارات از آقای نماینده بشدت بالا باشد و اینکه به هر دلیل خود را دوشاب و دیگران را دوغ خطاب کند پذیرفته نیست .چگونه یک معلم و مدرس دانشگاه در یک جایگاه اجتماعی والا میتواند شایسته عنوان شیره انگور باشد و دیگران هم فارغ از هر دسته بندی جایگاهشان دوغ خطاب شدن نیست.این نشان میدهد نماینده محترم می بایست به ادبیات حقوقی و سیاسی پر بارتری مسلط باشد تا اینچنین فاجعه به بار نیاید.

۳. نماینده عزیز اگر در تیم حامیان یا نزدیکان خود مشاور حقوقی ندارد باید  هرچه سریع تر این خلا را  پر کرده تا به وی بگویند واژه متهم چه مصداقی بیرونی دارد و اتفاقا گفتار خود مهدی روشنفکر سراسر اتهام به دیگران است که میتواند برای وی دردسر حقوقی ایجاد کند .همچنین لازم است او با خویشتنداری بیشتری نسبت به ادای جملات و کلمات اقدام کند و اجازه ندهد هیجان بالا ابتکار عمل را از وی سلب کند.

در پایان پیشنهاد نویسنده این متن به عنوان عضوی کوچک از اجتماع بزرگ خطه بویراحمد به مهدی روشنفکر این است ضمن حفظ خونسردی کامل از انتشار ویدئوهای احساسی این چنینی اجتناب نماید و در متشنج کردن فضا هیچ نکوشد.  ادبیات انتخاباتی خود را با ملاحظه گری بیشتری انتخاب کند و برای مدیریت سخنرانی های خود در دوره های فن بیان و سخنوری حضور فعال داشته باشد چرا که لازم است یک نماینده بتواند با صدای رسا و اعتماد به نفس کامل حقوق موکلین خود را در هر کجا فریاد بزند.