نجات سه قلاده خرس گرفتار شده در استخر آب در دنا+تصاویر
نجات سه قلاده خرس گرفتار شده در استخر آب در دنا+تصاویر
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: محیط بانان موفق شدند سه قلاده خرس قهوه ای گرفتار شده در استخر آب را صحیح و سالم نجات دهند.

صبح دنا؛ اسلام جاودان‌خرد، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: عصر روز گذشته مردم طبیعت دوست یکی از روستاهای پادنا واقع در ضلع شمالی منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا ، طی تماسی با محیط بانان ، از گرفتار شدن سه قلاده خرس قهوه ای در استخر بدون آب در محدوده باغات روستا خبر دادند.

 

وی افزود: فورا اکیپی از محیط بانان مجرب با تجهیزات مناسب به محل اعزام می شوند.

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مشاهدات میدانی محیطبانان حاکی از آن بود که سه قلاده خرس در استخری بدون آبی گرفتار شدند که اطراف آن کاملا با فنس کشی محافظت شده بود اما گوشه ای از این فنس باز مانده بود که خرس ها از همین مسیر وارد استخر شده و گرفتار شدند .

 

وی ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن شب مامورین در گوشه ای از استخر نردبانی را که بصورت امانی از هلال احمر بیده گرفته بودند را تعبیه نموده و بنا به رعایت مسائل ایمنی کمی از استخر فاصله گرفتند .

 

جاودان خرد گفت: هر سه قلاده خرس از مسیر نردبان بالا آمده و بدون کوچکترین آسیبی نجات پیدا کرده و به دامان دنا بازگشتند.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ضمن تشکر از همکاری خوب مردم و مسئولین در نجات این گونه شاخص جانوری استان، تصریح کرد : با توجه به همجواری مناطق حفاظت شده دنا با ۴۲ روستا و ۲ شهر و فصل برداشت محصولات کشاورزی این امکان وجود دارد که حیات وحش به حاشیه باغات ، اراضی کشاورزی و روستاها بیایند، فلذا ار مردم عزیز تقاضامندیم که ضمن اندیشیدن تدابیر امنیتی در حاشیه باغات و استخرهای آبی اراضی خود درصورت مشاهده چنین مورادی موضوع را به سامانه رایگان ۱۵۴۰ یا نزدیک ترین پاسگاه محیط بانی خود اطلاع دهند.