صندلی های خالی در ادارات کهگیلویه و بویر احمد
صندلی های خالی در ادارات کهگیلویه و بویر احمد
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد به آماری در خصوص جایگاه های شغلی خالی استان اشاره کرد که در نوع خود قابل توجه است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا ، جهانگیر شاهینی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به دلیل برگزاری مراسم اربعین حسینی، جشنواره شهید رجایی برگزار نشد و همه توجهات و برنامه‌ها در راستای هر چه بهتر برگزار شدن بزرگترین تجمع شیعیان جهان در کشور عراق بود که لنز دوربین‌ها و قلم خبرنگاران به این همایش معطوف شده بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: معظم له فرمودند: «در زمینه خدمت وقت محدود است» لذا طبق این فرمایش رهبری خوب است که انقلابی و جهادی  فعالیت ها را شبانه روزی دنبال کنیم تا به تعهدات در قبال مردم عمل کنیم.
وی به سیمای اداری و استخدامی استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و با بیان اینکه در این دولت خدمت خوبی ارائه شد، گفت: ۳۴ هزار نفر کارمند داریم که ۳۵ درصد خانم ها و ۶۵ درصد آقایان است  که بیشترین کارکنان دارای مدرک لیسانس هستند.
وی بیان کرد: بیشترین کارکنان با جمعیت ۲۰ هزار نفری رسمی هستند و سایرین پیمانی، رسمی آزمایشی، قرار داد، کار معین، قرار دادی کارگری و شرکتی هستند.
شاهینی به وجود ۷ هزار جایگاه‌ شغلی خالی در استان اشاره و عنوان کرد: تلاش می شود با همکاری استانداری برای پوشش صندلی های خالی برنامه‌ریزی و کار استخدام آنها انجام شود.
این مسئول بیان کرد: سال گذشته ۶ آزمون استخدام برگزار شد و چند آزمون دیگر امسال‌ برگزار می‌شود، ضمن اینکه تعدادی از پست های خالی از طریق افرادی که کار معین هستند و  از آزمون استخدامی جذب می‌شوند‌.
وی به شاخص‌های عمومی و استخدامی جشنواره شهید رجایی اشاره  با بیان اینکه ۶۹ دستگاه در جشنواره شهید رجایی شرکت کردند، گفت: تفاوتی که این جشنواره با سال گذشته داشت اینکه محور ارزیابی به گونه ای جلو رفت که با مشارکت قرار دادن دستگاه‌ها و افزایش کارشناسان تخصصی خطاها را کاهش دادیم و دستگاه‌های که حق آنها بود انتخاب شد.
وی با اشاره به عملکرد دو ساله دولت در این استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این دولت توجه ویژه ای به استان شد در سفر دولت ۸۵ پروژه ارائه شد که ۵۵ مورد را با همکاری تیم عمرانی و اقتصادی در فصل برنامه قرار دادیم و نیازهای استان احصاء شد و ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد اعتبار به استان داده شد.
این مسئول با بیان اینکه به این میزان اعتبار قانع نشدیم و مرتب طرح ارائه می‌شود، از در دست تهیه بودن سند توسعه استان، سند توسعه دانش‌بنیان‌ها، سند توسعه صادرات غیرنفتی در استان خبر داد.
وی بیان کرد: البته تا رسیدن این اسناد بیکار نماندیم و دنبال رفع مشکل در حوزه‌های آبرسانی، راه و جاده هستیم و با همدلی که میان مسوولان است مصمم به رفع مشکلات و خروج از بن بست در بخش‌های زمینی و هوایی و سایر حوزه ها هستیم‌.