ثبت‌نام بیش از ۱۵هزار کهگیلویه و بویراحمدی برای پیاده‌روی اربعین
ثبت‌نام بیش از ۱۵هزار کهگیلویه و بویراحمدی برای پیاده‌روی اربعین
مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۱۵ هزار زائر در این استان تاکنون در سامانه سماح برای پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش صبح دنا، «سیدمحسن قوامی نژاد» در گفت و گویی اظهار کرد: ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر از استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون برای شرکت در پیاده‌روی مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پلیس+۱۰ نسبت به دریافت گذرنامه ویژه اربعین اقدام کنند، اظهارکرد: ثبت‌نام در سامانه سماح ادامه دارد.

 

مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه زائران نباید بدون گذرنامه به مرزها مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: زائران می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح نسبت به ثبت نام و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.

 

قوامی نژاد تصریح کرد: زوار اربعین حسینی استان کهگیلویه و بویراحمد از مرز شلمچه اعزام می شوند.

 

وی ادامه داد: بیشترین زائر ثبت نام شده تاکنون به ترتیب مربوط به شهرستانهای بویراحمد و دنا، کهگیلویه و گچساران است.

 

مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۶۰ نفر از کارگزاران زیارتی استان را در ایام پیاده روی اربعین اعزام و در موکب ها مستقر می شوند. همچنین موکب های ۲۰۰ و ۸۳۶ نیز ۲۰ نفر از کارگزاران حج و زیارت استان بعنوان نیرو امداد و راهنمای گمشدگان مستقر خواهند شد.

 

قوامی نژاد اظهار کرد: ۵۱ موکب استان کهگیلویه و بویراحمد در داخل استان، مرز و شهرهای نجف، کربلا و کاظمین در کشور عراق مستقر و به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه فرودگاه یاسوج اعلام کرده دو پرواز از یاسوج به نجف ویژه اربعین داریم، کسانی که قصد دارند بصورت هوایی برای اربعین حسینی اعزام شوند می توانند ثبت نام کند البته هنوز قیمت بلیط اعلام نشده است.