پیام تبریک محمد بهرامی به مناسبت روز خبرنگار
پیام تبریک محمد بهرامی به مناسبت روز خبرنگار
ضمن گرامی داشت روز خبرنگار ، این روز را به همه‌ی خبرنگاران شریف و دلسوز وطن و انسانیت تبریک عرض می نمایم خاصه خبرنگارانی که در این راه پر پیچ و خم و پرچالش اما مهم و اثرگذار ، جان دادند.

محمد بهرامی استاد دانشگاه و فعال سیاسی اجتماعی در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.

به گزارش صبح دنا متن پیام به شرح زیر است؛

خبرنگاری بی شک کار راحتی نیست . این پل خبری میان مردم و مسئولین در عصری که سرعت ها را به نانو بیان میکنند برای نو ماندن و دیده شدن باید سعی کنند نزدیکترین ها به اخبار و اتفاقات باشند که این خود چابکی و شهامت ویژه ای می طلبد . علاوه بر آن دوربین و قلمشان در این اتفاقات باید به عدالت بچرخد . خاصه در استان ما که به سبب پیوندها و دوستی ها تقریبا همه توقع و انتظار ملاحظه کاری دارند این چرخش دوربین و قلم دشوارتر می شود .
خبرنگاران بخشی از این جامعه هستند . با همان احوالی که بر مردم و در هر کشوری حاکم است لذا گاها در اشتباهات سهوی ، در عصبانیت ها ، در ناراحتی ها و در جاهایی ، مثل دیگر اعضای جامعه که ممکن است روز خوب و بد داشته باشند بهتر است آنان را درک کنیم . آنان نیز چون ما انسان هستند و خانواده دارند و شرایط سخت زندگی بر آنان نیز حاکم است . در هنگام خواندن یا دیدن اخبار و مطالب و تصاویرشان زود و گاه بی رحمانه قضاوتشان نکنیم و یادمان باشد زاویه و نفع افراد به خروجی خبرنگاری ها متفاوت است و لزوما همسو نبودن آن خبر و مطلب با ما به معنای اشتباه بودن آن خبر و مطلب و نیت بد خبرنگار مربوطه نیست .

از طرف دیگر از خبرنگاران شریف و دلسوز این آب و خاک انتظار می رود حقیقت و عدالت را فدای هیچ منفعت و ملاحظه ای ننمایند . با اخبار و مطالبشون به فضای اخلاقی و فرهنگی جامعه کمک نمایند . برای قامت قلمشان حرمت قائل شوند و آنرا در برابر ناحق خم نکنند و بدانند شاید در لحظه و کوتاه مدت مورد بی احترامی ها قرار گیرند اما در دراز مدت نام نیک خود و خبرنگاریشان در حافظه‌ی ملت ثبت خواهد شد .
خبرنگار ضمن رعایت عدل و انصاف در قلم و خبرش ، در عصر اطلاعات و ارتباطات و توسعه علوم مختلف ، باید مدام اهل مطالعه و تحقیق باشند و داشته هایشان به روز گردد .

خلوت یک خبرنگار ، آنگاه که در آستانه نوشتن خبر و تحلیل و مطلبی ست خلوت مهم و مقدسی است . خلوتتان پاک و صادق باشد .

بهترین خبرها و خبرنگاران را برای کشورم آرزو میکنم .
قدردان زحماتتان هستیم .

محمد بهرامی
روز خبرنگار ( مرداد ۱۴۰۲ )