۱۱ طرح ورزشی آماده افتتاح و کلنگ زنی در آستانه سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد
۱۱ طرح ورزشی آماده افتتاح و کلنگ زنی در آستانه سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دومین سفر رئیس جمهور و هیات دولت به این استان ۱۱ طرح ورزشی افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش صبح دنا ، عین الله دهقان افزود: ۱۱ طرح ورزشی شامل هشت چمن مصنوعی، یک استخر و ۲ سالن ورزشی در دومین سفر رئیس جمهور به استان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

وی ادامه داد: زمین چمن مصنوعی “تل دراز” لوداب، استخر شنای انقلاب یاسوج، زمین های چمن مصنوعی “دم دره” و “بردیان” چرام، ۲ زمین چمن مصنوعی در ” گچی” و “سرگر” دهدشت، زمین های چمن مصنوعی “آبچیرک”و “سرتیره” در گچساران با ۱۵میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره برداری می رسند.

دهقان گفت: در این سفر عملیات طرح ورزشی ساخت سالن ورزشی روستای “سُرون” در شهرستان بویراحمد، سالن ورزشی “شهنیز” در شهرستان مارگون و زمین چمن مصنوعی روستای “سمرون “در شهرستان دنا با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار آغاز می شود.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان هزینه ساخت این ۱۱ طرح ورزشی از محل اعتبارات استانی و هدایای خاص وزارت نفت تامین می شود.

براساس آمار موجود ،سرانه فضای ورزشی استان نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۶ سانتی متر افزایش یافته است. سرانه فضای ورزشی کهگیلویه و بویراحمد که سال ۱۴۰۰ حدود ۹۸ سانتی متر بود به ۱۰۴ سانتیمتر رسیده است.

همچنین شمار ورزشکاران سازمان یافته کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۸ درصد افزایش یافته است. در زمان حاضر ۳۴ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان فعالیت دارند.