حاج خسرو باقری ؛کارآفرین هم استانی در۷۷سالگی دار فانی را وداع گفت
حاج خسرو باقری ؛کارآفرین هم استانی در۷۷سالگی دار فانی را وداع گفت
خسرو باقری که مردم او را به نام کارآفرین کلاه نمدی کهگیلویه و بویراحمد میشناسند امروز در سوم تیرماه ۱۴۰۲ و در سن ۷۷ سالگی چشم از جهان فرو بست.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا،حاج خسرو باقری که مردم او را به نام کارآفرین کلاه نمدی کهگیلویه و بویراحمد میشناسند امروز در سوم تیرماه ۱۴۰۲ و در سن ۷۷ سالگی چشم از جهان فرو بست.

زنده یاد باقری فعالیت خود را در سال ۶۳ با بهره برداری از یک کارخانه سنگ شکن در بویراحمد آغاز نمود .او سپس کلنگ کارخانه آرد یاسوج را در سال ۷۵ با همراهی مهندس نعمت زاده وزیر وقت صنعت بر زمین زد .

این کارخانه امروز علاوه بر تولید عمده نیاز استان در زمینه آرد، با توسعه در بخش محصولات مرتبط با آرد و نان، برند کوبودنا را با تولید دهها محصول بر پایه آرد و نان ایجاد و به چند استان کشور و حاشیه خلیج فارس محصول صادر می کند.

باقری چند سال بعد مجتمع تولیدی بین المللی دنا صنعت را با زمینه کاری تولید لوله های پلی اتیلن و کامپوزیت احداث کرد.

مجتمع تولیدی بین المللی دنا صنعت با سرمایه گذاری ارزی بیش از ۵۵ میلیون یورو و ۵۰۰ میلیارد ریال با مشارکت ارزشمند و درخشان بانک ملی ایران با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا و با ظرفیت سالانه ۸۵ هزار تن توسط پدر صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد، تولیدات این کارخانه عظیم صنعتی در بخش های آب و فاضلاب، نفت و گاز و پتروشیمی، کشاورزی و نیروگاهی و دریایی و … مصرف و کاربرد داشت.

مجموعه خبری صبح دنا درگذشت این عزیز را تسلیت عرض کرده و برای روح آن مرحوم علو درجات خواهانیم