پشت پرده افزایش ۲۰۰درصدی ورودی پارک آبشار/ کار افرین برتر ملی و سرمایه گذار آبشار؛ چرا نمی‌گذارید مردم از این موهبت خدادادی لذت ببرند؟
پشت پرده افزایش ۲۰۰درصدی ورودی پارک آبشار/ کار افرین برتر ملی و سرمایه گذار آبشار؛ چرا نمی‌گذارید مردم از این موهبت خدادادی لذت ببرند؟
سرمایه گذار تفرجگاه آبشار یاسوج ضمن گلایه از مبلغ بالا برای ورودی آبشار اظهار گرد؛ شهرداری برای آبشار که خدماتی در آن نمی‌دهد و حتی یک روشنایی هم ندارد مبلغ ورودی را یکباره 200درصد افزایش داده و این اقدام فقط موجب ترافیک خودروها پشت ورودی آبشار و نارضایتی مردم می‌شود.

به گزارش صبح دنا، شهرداری یاسوج آبشار این شهر را که یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است با یک قرارداد حدود سه میلیارد تومانی برای چند ماه به یک سرمایه‌گذار داده است.

 

مهران بالان سرمایه‌گذار آبشار یاسوج در ادامه اظهار داشت: آبشار را با مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به من دادند و فصل کاری آنجا هم نهایتا سه ماه است و هدف من این بود که ورودی گرفته نشود تا گردشگران بیشتری وارد آبشار شوند و از طریق خدماتی که آنجا داده می‌شود درآمد داشته باشیم.

 

وی افزود: مدیریت این جاذبه گردشگری را به دست گرفتم تا درآمدی داشته باشم و شغلی ایجاد کنم اما شهرداری یاسوج در اقدامی غیرقانونی از هر خودرویی که وارد آبشار می‌شود مبلغ ۵۰ هزار تومان می‌گیرد و این در حالیست که پیش از این مبلغ ۱۵ هزار تومان ورودی می‌گرفتند.

 

بالان گفت: اگر حتی بخواهند افزایش ۱۰۰ درصدی برای ورودی آبشار بدهند باید مبلغ ۳۰ هزار تومان بگیرند ولی طبق مصوبات شورای شهر هر سال ۲۰ درصد باید اضافه کنند و طبق قانون باید امسال برای ورودی نهایتا ۲۰ هزار تومان بگیرند.

وی گفت: شهرداری از آن طرف حدود ۳ میلیارد تومان از من اجاره گرفته و از این طرف هم با افزایش ۲۰۰ درصدی مبلغ ورودی موجب شده تا مردم قید آبشار را بزنند و این یعنی ورشکستگی سرمایه‌گذاری که آمده تا شغلی ایجاد کند و وضعیت این جاذبه گردشگری را بهتر کند.

 

این سرمایه‌گذار ادامه داد: ۱۰ روز است که می‌خواهم شهردار یاسوج را ببینم اما گویا بخاطر خبر استیضاح او، در محل کار خود در این ۱۰ روز حاضر نشده است.

 

بالان افزود: یکی نیست بگوید طبق کدام مصوبه و قانون از ۳۰ اسفند تاکنون این پول را از مردم می‌گیرند؟

 

این کارافرین ملی توضیح داد: مگر چه خدماتی می‌دهند که برای نشستن روی سکو ۴۰ هزار تومان و برای چادر زدن ۱۰۰ هزار تومان از مردم می‌گیرند؟آن هم سکویی که روشنایی هم ندارد!

بالان تصریح کرد: این قرارداد من برای اجاره آبشار دست این‌ها را رو کرد چرا که شورای اسلامی هیچ مصوبه‌ای برای افزایش قیمت نداشته و باید پاسخگوی این مبالغ اضافه‌ای باشند که از شهروندان گرفته شد.

 

این سرمایه‌گذار با بیان اینکه این کار نقره‌داغ سرمایه‌گذار است، تاکید کرد: با این کار کسی وارد آبشار نمی‌شود و من ورشکست می‌شوم و ضمانتنامه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی من هم ضبط می‌شود اما این کارها به اعتماد مردم به نظام ضربه می‌زند و فقط ترافیکی در جاده باریک آبشار درست می‌کند که هر خودرویی با شنیدن این تعرفه باید دور بزند و ناسزایی بگوید و فرار را بر قرار ترجیح دهد.

 

بالان گفت: کسی نیست سوال کند اگر آبشار را اجاره داده‌اید شما این مبلغ ورودی را برای چه می‌گیرید؟ در همان قبض ورودی هم که نوشته هیچ ضمانتی در قبال خودرو ندارید، داخل آبشار را هم که اجاره داده‌اید، پس چرا نمی‌گذارید مردم از این موهبت خدادادی لذت ببرند؟/ریواس جنوب