اختلاف نظر استاندار ونماینده مرکز استان بر سر تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد
اختلاف نظر استاندار ونماینده مرکز استان بر سر تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد
سیدعلی احمدزاده در آئین کلنگ زنی پروژه گازرسانی به منطقه گردشگری تنگ تامرادی بویراحمد با بیان اینکه اسامی برخی از روستاها به دلیل سنگینی در تلفظ و نامناسب بودن نام آنها باید تغییر کند، اظهارداشت: البته این تغییر باید شامل حال اسم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز شود.

به گزارش صبح دنا؛آئین کلنگ زنی پروژه گازرسانی به منطقه گردشگری تنگ تامرادی بویراحمد باحضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد،نماینده شرستانهای بویراحمد،دنا ومارگون و تعدادی از مدیران مربوطه روز گذشته برگزار شد تا مردم این منطقه گردشگری و روستاهای تابعه و پایین دست علاوه بر برخورداری از این نعمت از رفاه و آسایش بیشتر برخوردار شوند و آسیب به محیط زیست نیز به حداقل برسد.

سید علی احمد زاده در این مراسم با پیش کشیدن موضوع تغییر نام استان بیان داشت؛ اسامی برخی از روستاها به دلیل سنگینی در تلفظ و نامناسب بودن نام آنها باید تغییر کند و البته این تغییر باید شامل حال اسم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز شود.

احمدزاده افزود: در بسیاری از جلسات، تلفظ نام استان کهگیلویه و بویراحمد سخت است و نام این استان را خیلی بَد تلفظ می کنند و باید کاری کنیم که این نام کوتاه و بدرستی تلفظ شود و برخی شرکت های اروپایی برای بهتر معرفی شدن نامشان را بسیار کوتاه انتخاب می کنند.

مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس در این آیین نیز در رابطه با بحث تغییر نام استان گفت؛ استاندار اگر می خواهند نام استان کهگیلویه و بویراحمد را تغییر بدهند باید تکلیف تغییر نام کهگیلویه بعلاوه حرف ” واو ” بین استان کهگیلویه و بویراحمد را مشخص کرده و فکری بحال آنها کند.

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس یازدهم تاکید کرد که مردم با تلفظ نام شهرستان ” بویراحمد ” در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلی ندارند.