اعلام قیمت شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد/برخود قاطع و شدید با گرانفروشان و متخلفین
اعلام قیمت شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد/برخود قاطع و شدید با گرانفروشان و متخلفین
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، قیمت مُصوب شده فروش هر تُن شن و ماسه در این استان را ۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد.

به گزارش صبح دنا، کریم روزبهان امروز در گفتگویی اظهارداشت: خریداران باید بر اساس قیمت مُصوب ۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان خرید کنند و در صورتی که خلاف این قیمت باشد می توانند از طریق سامانه ۱۲۴ شکایت خود را ثبت کنند و شن و ماسه را به قیمت گرانتر نخرند.

وی با تشریح تغییرات قیمتی شن و ماسه در چند ماهه اخیر در استان، خاطرنشان کرد: بخش صنعت و تولیدکنندگان شن و ماسه فرزندان صنعت هستند، ما باید به گونه ای برخورد کنیم که هم از تولیدکنندگان حمایت کنیم و هم از مصرف کنندگان، ولی باید ضوابط قیمت گذاری رعایت شود و اینکه یک تولیدکننده شبانه تصمیم بگیرد و قیمت را تغییر دهد از ضوابط قیمت گذاری نیست.

روزبهان افزود: شن و ماسه جزء کالای پَسینی بوده و قیمت گذاری آن تابع عرضه و تقاضا است، و به این صورت قیمت گذاری می شود که هر کدام از تولیدکنندگان قیمت مدنظر خود را در سامانه جامع تجارت ثبت می کنند، سپس دستگاه متولی بررسی و چنانچه قیمت متعارف باشد قیمت به سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام می شود و در صورت تأیید سازمان، قیمت در سامانه ثبت قیمت ها (۱۲۴) قرار می گیرد و معیار عمل می شود، در حالی که اتحادیه شن و ماسه چنین کاری نکرده است.

مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که دستگاه های نظارتی بر افزایش احتمالی این قیمت نظارتی کرده و درصورت مشاهده تخلف، بطورحتم برخوردهای شدید قانونی انجام می دهند.