ابتکار جالب شهردار یاسوج در حمایت از کسبه ی جمعه بازار به روش افزایش عوارض/چهار سوال اساسی از شهردار یاسوج
ابتکار جالب شهردار یاسوج در حمایت از کسبه ی جمعه بازار به روش افزایش عوارض/چهار سوال اساسی از شهردار یاسوج
در پی افزایش یکباره عوارض کسبه جمعه بازار یاسوج سردبیر صبح دنا ضمن طرح چند سوال اساسی که دغدغه شهروندان است شهرداری را به شفافیت در مورد برنامه های خود در خصوص آینده جمعه بازار دعوت کرد

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا،جمع زیادی از کسبه جمعه بازار یاسوج روز شنبه هشتم بهمن ماه سال جاری با حضور در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیت این بازارچه و کاهش قیمت اجاره بهای آن شدند.متعاقب این تجمع شهردار یاسوج با مصاحبه با خبرگزاری ایرنا اظهار داشت افزایش عوارض مربوط به هزینه نیست و طرح ساماندهی این بازار در دستور کار شهرداری قرار گرفته است وی همچنین در ادامه گفت:به خاطر نا ایمن بودن این سازه با توافق شورای شهر مقرر شده جمعه بازار یاسوج در قالب تعاونی ساماندهی شود. حال با توجه به گفته های شهردار چند سوال اساسی پیش می آید که لازم است شهرداری یاسوج به آنها پاسخ بدهد:

۱٫آیا قرار نیست برای وضعیت فعلی جمعه بازار تدبیری اندیشیده شود و تا زمان اجرای برنامه های شهرداری و شورای شهر امنیت جان و مال مردم به گفته شما باید به جرقه ای بند باشد؟

۲٫آیا نزدیک به هزار نفر کسبه که هر کدام سرپرست یک خانوار در استان هستند به عنوان ذینفع در طرحی که به ادعای شما کاملا به سود آنها و تضمین کننده آینده شغلی شان خواهد بود حق ندارند که از جزییات آن مطلع باشند که عکس العمل آنان به افزایش هزینه ها تجمعات دسته جمعی این کسبه باشد؟؟

۳٫به نظر شما اگر کسبه ای استطاعت خرید غرفه ای با امکانات لازم و شیک را داشت بر خود واجب می دید در فضایی نا امن زمستان از سرما بلرزد و تابستان در میان گرمای داغ آسفالت و ورق های فلزی داغ بخار پز شود؟

۴ آیا قرارداد محکم و عوراض بالا آن هم در این شرایط اقتصادی تضمین کننده ذیحق بودن کسبه در آینده جمعه بازار خواهد؟ و این گفته ی شما به صورت ضمنی تدام فعالیت جمعه بازار را با شرایط کنونی تایید میکنید؟

در پایان انتظار می رود شهردار محترم یاسوج ضمن شفاف سازی برنامه های خود در خصوص آینده مبهم جمعه بازار یاسوج طی جلساتی با اصحاب رسانه و کسبه اطلاعات دقیق مستدل و مدلل به عموم مردم ارائه نماید و در اقناع اذهان عمومی بکوشد.

  • تهیه خبر :
  • نویسنده : رضا ناظری سردبیر صبح دنا