رسانه ها یاریگر دولت در طرح هدفمندسازی یارانه ها باشند
رسانه ها یاریگر دولت در طرح هدفمندسازی یارانه ها باشند
به گفته معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد سود حاصل از مردمی سازی یارانه‌ها به جیب مصرف کننده می‌رود.

به گزارش صبح دنا ، نشست هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه سپاه فتح با معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار و در خصوص مسایل مختلف رسانه‌ها و موضوعات مهم استان و کشور بحث و گفتگو شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن تشریح شرایط روز جامعه و آغاز طرح مردمی سازی یارانه‌ها اظهار داشت: اصحاب رسانه باید جنبه‌های مختلف طرح مردمی سازی یارانه‌ها را برای مردم روشن و شفاف سازی کرده تا رسانه‌های بیگانه نتوانند در راستای منافع خود از این موضوع سوءاستفاده کنند.
سید جواد هاشمی مهر به اولین نشست خود با مدیر و اعضای خانه مطبوعات استان اشاره کرد و گفت: و معتقدم رسانه یک بال مناسب برای موفقیت مدیران است و می‌تواند نیروی محرکه خوبی برای پویایی سازمان‌ها و ادارات باشد.
هاشمی مهر حوزه سیاسی امنیتی، اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد بروز و نمود جریان‌های سیاسی تنها در ایام انتخابات است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با کمال تاسف باید گفت که جریان‌های سیاسی به سمت مسایل قومی و قبیله‌ای پیش می‌روند که برای استان بسیار خطرناک است و رسانه‌ها باید به این موضوع پرداخته و آن را مدیریت کنند.
وی با بیان اینکه استان به لحاظ امنیتی مشکل حادی ندارد، ادامه داد: البته برخی معضلات اجتماعی در استان به دلیل بی توجهی مسئولان مشکلاتی را بوجود آورده است و به طور مثال اختلاف ملکی که منجر به اسلحه کشی و تیر اندازی می‌شود خود به یک موضوع امنیتی تبدیل خواهد شد.
وی اضافه کرد: اغلب نزاع‌ها در استان ما به دلیل عدم کنترل خشم و پایین بودن آستانه تحمل افراد بوده که این موضوع هم ریشه در مشکلات فرهنگی دارد که رسانه‌ها باید در این خصوص به میدان بیایند.
به گفته هاشمی مهر ترور شخصیت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد بسیار بالاست در حالی که در سایر استان‌ها شخصیت سازی می‌کنند.
ضرورت برگزاری جشنواره و آموزش برای رسانه‌های استان
سرگرد پاسدار فخرالدین رضایی، مسئول سازمان بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گفت: بسیج رسانه یکی از ۲۲ قشر تخصصی بسیج اقشار بوده و جامعه هدف آن نیز اصحاب رسانه و خبرنگاران است.
وی ادامه داد: بسیج رسانه استان در طول سال برنامه‌های مختلفی را در حوزه فرهنگی، آموزشی، تربیتی و اخلاقی و انس و مودت بین اصحاب رسانه برگزار می‌کند و در شهرستان‌ها نیز تعامل خوبی با خبرنگاران دارد.
سرگرد رضایی گفت: از جمله خواسته‌های مهم خبرنگاران یکی بحث آموزش مستمر و برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای است و در بحث اطلاع رسانی خدمات دولت و انقلاب نیز آماده همکاری با مجموعه استانداری هستند.
تاکید بر پاسخگویی مدیران
رئیس هیات اندیشه ورز بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: تلاش کرده ایم تا در هیات اندیشه ورز سلیقه‌ای عمل نشود و همه افرادی که در چارچوب اهداف و آرمان‌های انقلاب فعالیت می‌کنند عضو باشند و از ظرفیت‌های استان برای توسعه استان کمک گرفته شود.
سید، ولی موسوی، افزود: تربیت رسانه در تراز انقلاب اسلامی از جمله اهداف بسیج رسانه است و تلاش می‌شود افرادی که در این حوزه فعال هستند اخلاق حرفه‌ای را رعایت کرده و کمتر به مسایل حاشیه‌ای و موضوعاتی که سودی برای جامعه و استان ندارند وارد شوند.
موسوی گفت: اصحاب رسانه استان به لحاظ معیشت در مضیقه هستند و نیاز است که بخشی از اعتبارات فرهنگی دستگاه‌های اجرایی به حوزه رسانه اختصاص داده شود و رسانه‌ها نیز دیده شوند.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم که نشست‌های هیات اندیشه ورز بسیج رسانه در سایر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد نیز برگزار و ضمن شنیدن درد دل‌های آنها، مشکلات اصحاب رسانه نیز احصا و پیگیری شود.