کرونا همچنان در کهگیلویه و بویراحمد قربانی می‌گیرد
کرونا همچنان در کهگیلویه و بویراحمد قربانی می‌گیرد
یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد طی ۲۴ ساعت گذشته جان باخت.

به گزارش صبح دنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه یک بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در استان جان خود را از دست داد و شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۹۳ نفر افزایش یافت.
پرویز یزدان پناه افزود: از ۵۲۹ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۴۰ درصد موارد مثبت بودند بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۲۳۴ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۸۳ نفر مبتلای قطعی و ۱۲ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۷۷ هزار و ۶۰۹ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

دکتر یزدان پناه از مردم استان خواست بیماری کرونا و قدرت کشندگی این بیماری را جدی بگیرند و با پرهیز از عادی انگاری و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی حتما از ماسک استفاده کرده و از شرکت در تجمعات، دورهمی‌ها و همچنین از رفتن به سفر‌های غیرضروری و مکان‌های پر خطر مثل مراکز بهداشتی و درمانی، آرامستان ها، بوستان‌ها و بازار خودداری کنند.

وی گفت: کسانیکه تاکنون واکسن نزده اند هر چه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون استان مراجعه کنند تا چنانچه گرفتار کرونا شوند شدت بیماری در آن‌ها کمتر، احتمال بستری کاهش یافته و مرگ و میر کرونا در استان به حداقل برسد.