وضعیت نارنجی کرونایی شکننده است خطر ورود شهرستان به قرمز وجود دارد/قاطعانه با عاملان تجمعات و دورهمی‌ها در استان برخورد شود
وضعیت نارنجی کرونایی شکننده است خطر ورود شهرستان به قرمز وجود دارد/قاطعانه با عاملان تجمعات و دورهمی‌ها در استان برخورد شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کرونا با کسی شوخی ندارد، گفت: قاطعانه با عاملان تجمعات و دورهمی‌ها در استان برخورد شود.

به گزارش صبح دنا، علی احمدزاده در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: وضعیت نارنجی کرونایی یک وضعیت شکننده است و خطر ورود شهرستان نارنجی به قرمز وجود دارد و تمام تلاش شود تا وضعیت به سمت زرد و آبی پیش برود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت برای استان مبارزه با کرونا بوده و تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی باید برای مقابله با کرونا پای کار بیایند، عنوان کرد: برگزاری هر گونه مراسم ممنوع بوده و باید با برگزار کننده‌گان چنین مراسم‌هایی برخورد قانونی شود.

احمدزاده تصریح کرد: تفکراتی در عدم تزریق واکسن کرونا به مردم القا شده و فاقد مبنای علمی و عقلی بوده و باید تزریق واکسن صورت بگیرد چرا که تزریق واکسن باعث کاهش ابتلا و مرگ و میر در جامعه است و چنین موضوعی که سلامت جامعه را بهبود می‌دهد از طرف هیچ مرجعی رد نشده است.

وی با اشاره به اینکه سعی شود اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی برای تزریق واکسن کرونا در بین جامعه از طرق مختلف انجام شود، ادامه داد: آمار مبتلایان و بستری‌های موجود کرونایی با توجه به اطلاعات واصله از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان نشان از این دارد که وضعیت کرونا همچنان خطرناک است و مردم باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا توجه داشته باشندباشند. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تسریع در روند تزریق واکسن کرونا بین دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: با توجه به تأکید ریاست جمهوری بر حضوری شدن کلاس‌های درس در مدارس، آموزش و پرورش با همکاری خانواده‌ها جهت حفظ سلامت دانش‌آموزان تزریق واکسن دانش‌آموزان را در دستور کار قرار بدهد.

وی افزود: کارمندان ادارات در شرایط غیرقرمز کرونایی باید در ساعات اداری به صورت حضوری در محل کار خود حضور داشته باشند و با توجه به اینکه در استان منطقه قرمز نداریم هیچ کارمندی نباید به صورت دورکاری فعالیت داشته باشند.

احمدزاده تصریح کرد: سعی شود در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی چرام، کهگیلویه، لنده و بویراحمد بیماریابی فعال شود و مراسمات به صورت مستمر کنترل شود.

احد جمالی معاون سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید در جلسات ستاد کرونا حضور داشته باشند، چرا که این موضوع با سلامت جامعه سروکار دارد.

 

وی افزود: برخی از افراد در تزریق واکسن کرونا تعلل می‌کنند و این در صورتی بوده که مقام معظم رهبری با درک شرایط و ضرورت موضوع خود اقدام به تزریق واکسن می‌کنند، اما متأسفانه بعضی در تزریق واکسن تعلل می‌کنند که این موضوع باعث تهدید سلامت جامعه است.