پیام تبریک محمد بهرامی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی گردشگری
پیام تبریک محمد بهرامی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی گردشگری
دکتر محمد بهرامی فعال سیاسی استان و عضو هیئت علمی دانشگاه طی پیامی روز جهاني جهانگردي و آغاز هفته گردشگري را تبريك گفت.

به گزارش صبح دنا متن پیام به شرح ذیل است؛

بسیار سفر باید تا پخته شود خامی ؛
به راستی که باید سفر کرد ؛ از دیاری به دیار دیگر ، از کشوری به کشوری دیگر ، از هوایی به هوایی دیگر و از نیمکره ای به نیمکره ای دیگر . امروز ۲۷ سپتامپر ( ۵ شهریور ) روز سفر از نیمکره شمالی به جنوبی ست .روزی که بهانه ای شد برای نامگذاری روز جهانی گردشگری . دنیادیده گان به این باور رسیدند که با گردش در دنیا همدلی انسانها ممکن می شود و مرزها کم رنگتر می شوند و دوستی ها جای دشمنی ها را می گیرد و خوشبختانه دنیا پر از دیدنی ها و آموختنی هاست و بهانه ها برای میل به گردشگری کم نیستند ؛ برویم به قصد ؛ تفریح ، استراحت ، ورزش ، عبادت ، درمان دردها و جلسات هم اندیشی پژوهشی و تحقیقی .

از ساکنان بومی استان مان ( کهگلویه و بویراحمد ) تا هر رهگذری که چشمش بر این بهشت همچنان پنهان افتاده در همان نگاه اول ، بر این باورند که این سرزمین چهارفصل می تواند میزبان هر گردشگری در دنیا باشد بطوریکه نه تنها لذت ببرد و خاطره سازی کند بلکه بعد از برگشتن به کشورش و خانه اش ، نام کهگلویه و بویراحمد ایران جدی ترین پیشنهادشان برای گردش به دوستان و آشنایانشان باشد .از تنوع اقلیمی و طبیعی گرفته تا تمدن ساسانی و امکان مذهبی . هوای فرح بخش اسفند گرمسیر تا اردیبهشت جانفزای سردسیر با مردمانی که بی تردید سخاوتمندترین میزبانند . اما پرواضح است که برای جذب گردشگر و استفاده بهینه از این صنعت مایه دار ، تبلیغات می خواهیم و امکانات .
باوجود انکه در این راستا میراث فرهنگی و گردشگری تلاشهای خوبی با توجه به امکانات و سرمایه های در اختیار، انجام داده و حرکتهایی را آغاز کرده است اما با توجه به این ظرفیت عظیم و پتانسیل های فراوان ، راه نسبتا طولانی تا بهره برداری کامل پیش روی قرار دارد. واقع بین که باشیم باید بپذیریم میراث فرهنگی و گردشگری با این بودجه و توجه اندک نمی تواند از این سفره ی پربرکت جهانی به نان و نوایی برسد . این سازمان با این حجم توقعی که از ان میرود ، تنهاست و احتیاج به حمایت همه جانبه دارد دیگر سازمانها و انجمن ها و ادارات و نهادها در استان و حتی عامه ی مردم باید کمک کنند و دل بسوزانند . حتما می طلبد که دلواپسان این دیار هر کس به سهم خودش گوشه چشمی و نگاهی به این صنعت داشته باشند تا این دشتها و کوهها و تپه ماهورهای این سرزمین کم نظیر ، سفره خانه ی میهمانان داخلی و خارجی گردد .سرزمینی که به درستی نشان پایتخت طبیعت را بر پیشانی خود دارد سزاوار ان است که میراث فرهنگی و گردشگری ان با احترام و عزت در بالاخانه ی ارکان دولت بنشیند . تا این سازمان و اهمیت ان در تفکرات همه ما ننشیند نمی توان بیش از این از مدیران مربوطه توقع و خواسته ای داشت .

بدین وسیله بنده هم به نوبت خودم روز ۲۷ سپتامپر ( ۵ شهریور ) ، روز جهانی گردشگری را گرامی میدارم و این روز را به تمامی کارکنان ، فعالان و مدیران میراث فرهنگی و گردشگری استان و تمام کسانی که برای این صنعت و رونق ان در کشور و استان تلاش و تفکر میکنند تبریک و تهنیت عرض میکنم . امیدوارم اهمیت این روز در باور تصمیم گیرندگان و مدیران ارشد کشوری درخشان تر شود و جدی تر به این مقوله نگاه کنند .

ما میزبانان دریادل تاریخیم ؛ کرم نمایید و فرود آیید

محمد بهرامی
۵ شهریور ۱۴۰۰