کرونا دو خانواده دیگر در کهگیلویه و بویراحمد را داغدار کرد
کرونا دو خانواده دیگر در کهگیلویه و بویراحمد را داغدار کرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 911 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در 24 ساعت گذشته دو بیمار جان خود را از دست دادند.

به گزارش صبح دنا ،دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون ٣۶٨ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۲۰۲ نفر مبتلای قطعی و ۳۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۶۶۸۰۵ مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از ۸۸۷ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج و دهدشت، حدود ۴٣ درصد موارد مثبت بودند و به ترتیب در بویراحمد، گچساران و کهگیلویه بیشترین موارد مثبت را داشتند. همچنین از ۳۹۱ نمونه رپید تست ۱۵ درصد مثبت و بهمئی، کهگیلویه و دنا بیشتر مبتلایان را داشتند.

دکتر یزدان پناه گفت‌: در این شرایط به جز اینکه بحث سلامت خود فرد مطرح است، سلامت و مسئولیت اجتماعی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین مردم باید همچنان به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی توجه کنند که جز با همراهی و مشارکت مردم نمی‌توان به مقابله جدی با کرونا امیدوار بود.همچنین با توجه به احتمال در پیش بودن موج و یا موج های بعدی کرونا، لازم است که واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود که در موج و یا موج های بعدی آسیب کمتری به سلامت مردم وارد شود. لذا همکاری و مشارکت مردم و ترغیب همگانی به تزریق واکسن وظیفه همگانی است.