سیر نزولی ابتلا به کرونا در همه شهرستانها بجز بویراحمد/کمترین میزان فوتی کرونا در کهگیلویه
سیر نزولی ابتلا به کرونا در همه شهرستانها بجز بویراحمد/کمترین میزان فوتی کرونا در کهگیلویه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در تشریح وضعیت استان گفت: به جز بویراحمد در سایر شهرستان‌های استان روند نزولی پیک کرونا را طی می‌کنند و در کهگیلویه نیز با وجود کمبودها شاهد کمترین میزان مرگ و میر کرونایی هستیم.

به گزارش صبح دنا، پرویز یزدان پناه در بازدید از بیمارستان دهدشت اظهار داشت: شهرستان کهگیلویه با وجود محدودیت‌ها و امکانات میزان مرگ و میر کمتری نسبت به سایر شهرستان‌های استان دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ما در مرحله نزولی پیک هستیم و تعداد بیماران در حال کاهش است ولی شهرستان بویراحمد هنوز روند بالایی داشته و سایر شهرستان‌ها سیر نزولی آهسته‌ای را طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت همه پزشکان در بیمارستان استفاده شود، گفت: در مواردی که احساس نیاز به انتقال بیماران آی‌سی‌یو به یاسوج وجود دارد حتماً باید این اقدام صورت پذیرد.

یزدان پناه در ادامه با اشاره به طرح احداث بیمارستان جدید دهدشت عنوان کرد: نامه بیمارستان الحاقی دهدشت به سازمان تامین اجتماعی ارسال شده و به زودی به مناقصه می‌رود.

این مسؤول با اشاره به در پیش بودن پیک جدید کرونا گفت: راه‌اندازی آی‌سی‌یو در دهدشت احساس می‌شود که باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: دارو، اکسیژن و تجهیزات حفاظت شخصی برای این شهرستان تامین شده و نیازمندی‌ها باید لیست بندی و به دانشگاه ارسال گردد تا سایر کمبودات برطرف شوند.

وی با اشاره به طرح واکسیناسیون کرونا عنوان کرد: روزهای آینده میزان واکسیناسیون در شهرستان‌ها بر حسب توان انجام واکسیناسیون بوده و هرچه میزان توانایی بیشتر باشد، تعداد دز واکسن دریافتی هر شهرستان نیز به مراتب بیشتر است.