واکسیناسیون در کهگیلویه و بویراحمد سرعت می گیرد
واکسیناسیون در کهگیلویه و بویراحمد سرعت می گیرد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه واکسیناسیون در استان سرعت می گیرد، گفت: در تزریق واکسن کرونا، حالت سهمیه ای به حالت رقابتی تبدیل شده است.

به گزارش صبح دنا ،حسین کلانتری» امروز (۱۳ شهریور ماه) در ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: هرچه ظرفیت ها از جمله اختصاص فضا، امکانات مهیا باشد و نیروهای شبکه بهداشت و درمان در روند واکسیناسیون بیشتر عمل کنند به همان میزان می توان واکسن دریافت کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت تزریق ۲۰ هزار دز واکسن روزانه در استان را داریم و این امر محقق شدنی است و تلاش می کنیم تا واکسیناسیون در استان سرعت گیرد.

وی یادآور شد: هم اکنون ۱۵ هزار دز واکسن در استان ذخیره داریم و به زودی حدود ۸۰ هزار دز واکسن وارد استان می شود.

کلانتری با بیان اینکه، همه واکسن ها ایمنی ایجاد می کند و در کاهش شیوع بیماری، بستری و فوتی اثرگذار می باشد، تاکید کرد: واکسیناسیون اثرات مختلف کرونا را به حداقل می رساند و مهم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر چند شیوع بیماری و بستری در استان رو به کاهش است، گفت: استان به لحاظ کرونا در نقطه سخت و خطرناکی قرار دارد و لازم است که نظارت ها به خوبی انجام گیرد و شیوه نامه های بهداشتی رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه، بیشترین عامل شیوع کرونا دورهمی ها، تجمعات، تشییع جنازه ها و پاساژها هستند، تاکید کرد: نظارت بر مراسمات بیشتر باشد و با افرادی که در مراسمات تشییع جنازه ها مداحی می کنند برخورد شود.

کلانتری ابراز داشت: در خصوص رعایت پروتکل ها بهداشتی در جایی با آگاهی بخشی، اطلاع رسانی، خواهش و تمنا تاکید می شود و در جایی هم مجبور به برخورد هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به به واکسیناسیون معلمان تاکید کرد و گفت: برای تزریق دز دوم واکسن معلمین شرایط به خوبی فراهم است.

وی با تبریک روز پزشک، داروساز و بهورز گفت: بسیاری از پزشکان و بهورزان به خاطر نجات جان دیگران، جان خود را از دست دادند و شهید مدافع سلامت شدند و در اینجا به نیکی از آنها یاد می کنیم و یاد خاطره آنها را گرامی می داریم.

کلانتری گفت: قدر تلاش ها و زحمات جهادگران جامعه سلامت استان را می دانیم و از آنها تقدیر و تشکر ویژه داریم.