جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۸۳۶ نفر رسید
جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۸۳۶ نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۸۳۶ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۴ بیمار کرونایی در استان جان باختند

به گزارش صبح دنا، پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۶۲۱ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۷۰ بیمار کرونایی قطعی و ۳۹ نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان می باشند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۶۰ هزار و ۵۲۸ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از ۱۰۵۸ نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۴٣ درصد موارد مثبت بودند که بیشتر موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و چرام بودند و همچنین از ۵۳۸ نمونه رپید تست ۲۰ درصد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در کهگیلویه، بویراحمد و بهمئی می باشتد .بیشترین درصد مبتلایان در نمونه های pcr در طی ٢۴ ساعت گذشته چرام (۷۱درصد)، کهگیلویه (۵۲ درصد)، بویراحمد (۴۶ درصد) و باشت (۴۳ درصد) هستند.
دکتر یزدان‌پناه خاطر نشان کرد: کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، افزایش تجمعات و عادی انگاری منجر به افزایش موارد مبتلا به بیماری کروناویروس می شود.
وی یادآور شد: استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از دورهمی ها و تجمعات، حذف مسافرت های غیر ضروری و عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری و واکسیناسیون راه های کنترل بیماری می باشند