رعایت ۹۵درصدی پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری محرم کهگیلویه و بویراحمد
رعایت ۹۵درصدی پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری محرم کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از رعایت ۹۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی طی برگزاری مراسم عزاداری محرم در استان خبر داد.

به گزارش صبح دنا، حجت الاسلام سید رضا افتخاری در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: بر اساس بررسی متولیان بهداشتی، هیئت های عزاداری استان رعایت ۹۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی را داشتند.

وی با بیان اینکه دهها عنوان برنامه مذهبی و فرهنگی ویژه ماه محرم اجرایی شد، اظهارکرد: برنامه سیاه پوشان با نصب پرچم ۵۰۰ متری در یاسوج اجرایی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نظارت مستمر بر هیئت‌ها، خاطرنشان کرد: در دهه اول محرم ۸۰۰ مورد بازرسی و سرکشی از هیئت‌های عزاداری استان انجام شد.

افتخاری با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ هیئت در استان وجود دارد، تصریح کرد: ۵۷۰ هیئت طی ایام عزاداری محرم در استان کهگیلویه و بویراحمد فعال بودند که با توجه به شرایط کرونایی و فراهم نشدن زمینه فعالیت نتوانستند به اقامه عزا بپردازند.

وی از توزیع ۲۰ هزار ماسک بین هیئت های عزاداری استان از سوی این اداره کل خبر داد و عنوان کرد: علاوه براین تعداد مابقی دستگاهها و نهادها از جمله هلال احمر، مرکز بهداشت، بنیاد علوی نیز اقدام به توزیع ماسک کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۸۱ تن اقلام غذایی و ۷ هزار لیتر روغن با نرخ دولتی در راستای پخت غذا در استان تهیه و توزیع شد.

افتخاری تاکید کرد: همچنین حدود ۱۰۰ هزار پرس غذا بین هیئت های عزاداری و مردم نیازمند استان توزیع شده‌ است.

وی اظهار کرد: در دهه اول محرم ۷۷۶ مبلغ بومی و غیر بومی غیر مستقر و بومی و غیر بومی مستقر به مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام شدند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دهه محرم یک هزار روضه خانگی با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان برگزار شد. همچنین پنج هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شده است.