بیمارستان شهید جلیل در مرز بحران کمبود دارو و سرم
بیمارستان شهید جلیل در مرز بحران کمبود دارو و سرم
اگر وضعیت بستری های کرونایی در بیمارستان جلیل به همین منوال ادامه یابد با کمبود سرم و دارو روبرو خواهیم شد.

به گزارش صبح دنا، رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: مادر جوان ۳۲ ساله که ۴ ماهه باردار بود بر اثر ابتلا به کرونا در این بیمارستان فوت کرد و همه نیرو‌های درمان شهید جلیل یاسوج را به سوگ نشاند.
ذاکر سعیدی نژاد با بیان اینکه هم اکنون ۲۰۷ بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری هستند، افزود: ۱۶۰ تخت برای بیمارانی که نیاز به دارو دارند در بیمارستان شهید جلیل راه اندازی شده است.
دکتر سعیدی نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ تخت در بخش مراقبت های ویژه در این بیمارستان تکمیل است گفت: برای ۲۸ بیمار بدحال و نیازمند تخت آی سی یو نداریم.
وی با بیان اینکه در پیک های گذشته روزانه ۳۰ بیمار کرونایی به بیمارستان مراجعه می کردند و این رقم به ۲۱۰ نفر در روز افزایش یافته است، ادامه داد: اگر سهل انگاری ها ادامه یابد با کبود سرم و داروهای کرونا مواجه خواهیم شد.
دکتر سعیدی نژاد با اشاره به اینکه در صورت تداوم این وضعیت در آینده شاهد موج بدتر و فوتی‌های بیشتر در بیمارستان شهید جلیل خواهیم بود، گفت: در این بیمارستان که بزرگترین بیمارستان استان کهگیلویه و بویراحمد است بیش از ظرفیت به بیماران کرونایی خدمت رسانی می‌شود و وضعیت این بیمارستان به حد انفجار رسیده است.
وی با بیان اینکه طولانی شدن پیک پنجم شیوع کرونا در استان باعث خستگی کادر درمان این بیمارستان شده است افزود: قبلاً با ۲۵ درصد افزایش بیماران کرونایی در این بیمارستان مواجه بودیم، اما طی روز‌های اخیر این آمار ۱۰۰ درصد افزایش یافته که این وضعیت خطرناک است.
دکتر سعیدی نژاد با بیان اینکه همه مبتلایان کرونایی بستری و مراجعه کننده به این بیمارستان به صورت خانوادگی مبتلا شده اند اضافه کرد: عروس، داماد، خانواده عروس و خانواده داماد به علت برپایی مهمانی‌ها، دورهمی‌ها و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری به این بیماری مبتلا شدند و هم اکنون در این بیمارستان بستری هستند.