حضور بانوی وزنه بردار کهگیلویه و بویراحمد در المپیک مایه مباهات است
حضور بانوی وزنه بردار کهگیلویه و بویراحمد در المپیک مایه مباهات است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز (دوشنبه )با انتشار پیام تبریک، گفت: حضور پریسا جهانفکریان بانوی وزنه بردار این استان از شهر سی سخت در رقابت های المپیک ۲۰۲۱ توکیو ژاپن مایه غرور، افتخار و مباهات ملت ایران و مردم استان است.

در این پیام تبریک دکتر حسین کلانتری آورده است : جای بسی خوشحالی است که این افتخار تاریخی در ورزش کشور به نام پریسا جهانفکریان از کهگیلویه و بویراحمد ثبت و نام ایشان در زمره بانوان ورزشکار نام آور ایران اسلامی ماندگار شد.

استاندار در ادامه پیام تبریک خود تصریح کرد: ملت ایران به خود می‌ بالند که نبرد ورزشکار شیرزن قوم لُر از کهگیلویه و بویراحمد با پولاد سرد در آوردگاه المپیک توکیو ژاپن را با اشتیاق به تماشا بنشینند و شاهد افتخارآفرینی او باشند.

کلانتری با اشاره به اینکه نبرد سخت بانوی ورزشکار کهگیلویه و بویراحمد در المپیک توکیو ژاپن دیدنی خواهد بود اظهار داشت: همت والا، عزم جزم، تلاش مداوم و امید به آینده توأم با وقار، متانت و اخلاق اسلامی از ویژگی ‌های ممتاز پریسا جهانفکریان بوده و برای ادامه راه به آن محتاج ‌است.

استاندار در این پیام با یادآوری رشادتهای مردان و زنان این خطه از دیار ایران اسلامی با بیان اینکه تاریخ گواهی می ‌دهد که دختران، پسران، زنان و مردان حماسه ساز و افتخارآفرین در کهگیلویه و بویراحمد کم نبوده و نیست که تاکنون نیز فرازهای غرورانگیزی از تاریخ پربار ایران اسلامی را به نیکی رقم زده اند خاطر نشان کرد: اینک نوبت پریسا جهانفکریان از کهگیلویه و بویراحمد است که در المپیک توکیو ژاپن ایفای نقش کرده و برگ زرین دیگری به آن بیفزاید.

کلانتری ضمن اظهار امیدواری که همه ورزشکاران المپیکی و پاراالمپیکی کشور در آوردگاه توکیو ژاپن بتوانند شادمانی را به ملت ایران هدیه کنند تصریح کرد: مردم کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار در تاریخ ورزش این استان شاهد افتخارآفرینی سه ورزشکار در رقابت های المپیک و پاراالمپیک هستند.

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، پریسا جهانفکریان در رشته وزنه برداری و علی پیروج و سامان پاکباز در رشته دوومیدانی که در ماه‌ های اخیر با اقتدار، سختکوشی و تلاش کم نظیر موفق به کسب سهمیه المپیک و پاراالمپیک شدند مایه افتخار مردم استان و ملت ایران است.

کلانتری در خاتمه توفیق این سه ورزشکار المپیکی و پاراالمپیکی کهگیلویه و بویراحمد را از پروردگار خواستار شده است.

تعداد ورزشکاران ساماندهی شده مرد و زن کهگیلویه و بویراحمد در رشته های مختلف بیش از ۵۰ هزار نفر است.