هشدار در خصوص ترفند‌های کلاهبرداری در فضای مجازی
هشدار در خصوص ترفند‌های کلاهبرداری در فضای مجازی
جانشين پليس فتا استان کهگيلويه و بويراحمد در خصوص ترفند‌هاي مختلف کلاهبرداران در فضاي مجازي هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب، سرهنگ ظهرابی، جانشین پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: اخیرا افرادی از طریق شبکه‌های اجتماعی با قرار دادن آرم صدا و سیما یا شرکت همراه اول بر پروفایل واتساپ‌شان، خود را از طرف این سازمان‌ها معرفی می‌کنند و اعلام می‌کنند که شما برنده سکه طلا، وجه نقد و یا سفر به عتبات عالیات از طریق قرعه کشی شده اید.

وی با بیان اینکه این افراد قصد دارند با هدایت شهروندان به سمت عابر بانک حساب‌های آن‌ها خالی کنند، افزود: مردم به هیچ وجه به اینگونه تماس‌ها توجهی نکنند و تحت هیچ شرایطی اطلاعات بانکی خود را به افراد ناشناس ارائه ندهند.

جانشین پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کلاهبردارن در این روش از مردم می‌خواهندکه اطلاعات کارت بانکی دارای موجودی و رمز پویای فعال باشد را اعلام کنند و پس از دریافت اطلاعات کارت اقدام به انتقال وجه از طریق اپلیکیشن‌های مالی کرده و تقاضای کد ارسال شده از سوی بانک را می‌کنند، تا آن‌ها بر اساس آن، رقمی را به عنوان جایزه برای او در نظر بگیرند.

ظهرابی گفت: مردم مراقب باشند کد‌های ارسالی از سوی بانک رمز دوم پویایی کارت است و نباید تحت هیچ شرایطی این رمز را در اختیار دیگران قرار دهند.

وی افزود: کلاهبرداران از مردم می‌خواهند رقمی که اعلام کرده بودند را به عنوان کد جایزه، در قسمت انتقال وجه به شماره حسابی که اعلام می‌کنند وارد کند و در نهایت حساب بانکی قربانی به همین راحتی خالی می‌شود.

جانشین پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم توجه داشته باشند که آیا اصلا در مسابقه‌ای شرکت کرده‌اند که افرادی بخواهند به آن‌ها جایزه‌ای بدهند و بدانند که سازمان‌های دولتی تحت هیچ شرایطی از طریق واتس‌اپ با افراد تماس نمی‌گیرند و از قرار دادن اطلاعات حساب بانکی خود در اختیار دیگران خودداری کنند.