فاجعه زیست محیطی در لوداب و رودخانه مارون/مرگ ماهی‌ها در بی‌تدبیری مسئولان+فیلم
فاجعه زیست محیطی در لوداب و رودخانه مارون/مرگ ماهی‌ها در بی‌تدبیری مسئولان+فیلم
کاهش شدید آب رودخانه مارون به دلیل شلتوک کاری کشاورزان در بخش لوداب باعث تلف شدن هزاران قطعه ماهی در این رودخانه شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا:محمد امین سجادی مقدم؛ داستان تعرض به محیط زیست و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد به داستان همیشگی تبدیل شده است در حالی که تنها با این دو ظرفیت توانایی توسعه را داشته اما تاکنون از آن استفاده که نکرده بلکه روزانه خبرهای ناخوشایندی از تخریب‌ها و آلودگی‌ها شنیده می‌شود که با این روند شاهد نابودی هر دو ظرفیت در آینده نه چندان دور خواهیم بود.

 

خبرهای ناگوار از دست اندازی به منابع طبیعی و محیط زیست در استان به وفور می‌شنویم از آتش سوزی‌های عمدی گرفته که بخش زیادی از این میراث را نابود کرده و یا آلوده کردن رودخانه‌های استان که برای مثال دیگر همه به رودخانه بشار به دلیل آلوده بودن آن اعتمادی ندارند.

 

اوضاع در سایر رودخانه‌های استان نیز به همین منوال است و هم دولتی‌ها و هم بخشی از مردم به شیوه‌های مختلف رودخانه ها را آلوده می‌کنند

 

اما اصل داستان طی روز‌های گذشته مشکلی زیست محیطی با عنوان مرگ تلخ ماهی‌ها در بخش لوداب، رودخانه مارون اتفاق افتاد، تراژدی غم انگیز که نتیجه‌اش مرگ ماهی‌هاست.

 

بزرگترین مشکل زیست محیطی که طبق گفته شاهدان از روز‌های قبل آغاز شده، هزاران ماهی در محدودی رودخانه مارون بخش لوداب تلف شدند و هم اکنون در کنار دریاچه تصویری بسیار تاسف بار به وجود آمده است.

 

مرگی خاموش به خاطر کاهش آب و آبی که باید مدیریت، پیش بینی و کنترل می‌شد، اما نشده است.

 

حال باید گفت مرگ ماهی‌ها اندوه سختی بر پیکره بی‌روح رودخانه مارون است و امروز دیگر از بازی ماهی‌ها در آب خبری نیست.

 

کاهش شدید بارش و عدم مدیریت و کنترل جدی مسئولان بر شلتوک کاری کشاورزان و انحراف آب رودخانه به سمت زمین های کشاورزی خود عامل اصلی این فاجعه زیست محیطی در این بخش می باشد.

 

از نقاط تاسف بارتر این فاجعه علاوه بر مرگ ماهی‌ها، عدم اطلاع مسئولان از این فاجعه یا پیگیری آن‌ها نسبت به رفع مشکل بوده؛و باید گفت: