۴۰هزار دوز واکسن کرونا تاکنون وارد کهگیلویه و بویراحمد شده است
۴۰هزار دوز واکسن کرونا تاکنون وارد کهگیلویه و بویراحمد شده است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون نزدیک به ۴۰ هزار دوز واکسن وارد این استان شده است.

به گزارش صبح دنا، حسین کلانتری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۳۲ هزار و ۵۴۷ دوز آن به افراد در اولویت تزریق شده است.

وی بیان کرد: واکسیناسیون گروه سنی ۷۰ سال به بالا در استان آغاز شده و از این به بعد گروه سنی ۷۵ و ۸۰ سال به بالا نیز به شکل لکه گیری واکسینه می‌شوند.

کلانتری گفت: متأسفانه شمار قربانیان کرونا در استان به ۶۷۰ نفر رسیده است و از این تعداد ۵۸۲ نفر دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

وی افزود: هم اکنون ۲۰۵ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند که ۱۱۰ نفر مبتلای قطعی و ۲۲ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

استاندار بیان کرد: روند بیماری کرونا در استان از نظر ابتلاء، بستری و آمار فوتی‌ها، کاهشی است اما موتاسیون و جهش‌های متعدد این ویروس و ورود ویروس هندی و انگلیسی به کشور مراقبت‌های بیشتر را می‌طلبد.

تردد خودروهای غیربومی به استان ممنوع شد

وی افزود: میانگین پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی بالای ۸۰ درصد است که رقم قابل قبولی نیست و اگر رعایت پروتکل‌ها به بالای ۹۰ درصد نرسد خطر افزایش شیوع بیماری خواهد بود.

استاندار تاکید کرد: با توجه به تعطیلات پیش رو از چهارشنبه ۱۲ خردادماه تا دوشنبه ۱۷ خرداد ماه جاری تردد خودروهای غیربومی به این استان ممنوع است.

وی گفت: خودروهای خاطی جریمه و با افراد برابر قانون برخورد می‌شود.

کلانتری افزود: در این ایام حتی برای عبور و مرور خودروها از شهرهای مختلف استان هم محدودیت‌های ویژه اعمال می‌شود.

کلانتری تصریح کرد: گشت‌های مشترک با همکاری ویژه فرمانداران و نیروی انتظامی به طور گسترده‌تر بر روند محدودیت‌های اعمال شده برای خودروها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت دارند.