روز پرکار اورژانس هوایی یاسوج/نجات جان دو هم استانی در پاتاوه و دهدشت
روز پرکار اورژانس هوایی یاسوج/نجات جان دو هم استانی در پاتاوه و دهدشت
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان از نجات جان دو هم استانی توسط بالگرد اورژانس هوایی خبر داد.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی، جهانبخش وحدت نژاد گفت: امروز ساعت ۱۵:۴۸ بعدازظهر طی تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ یاسوج مبنی بر برخورد یک دستگاه خودرو سواری پیکان با کامیون در محور مواصلاتی یاسوج به دهدشت( منطقه سادات ) بلافاصله پایگاه اورژانس جاده ای سادات به سمت محل حادثه اعزام گردید.

وحدت نژاد ادامه داد: به محض رسیدن نیروهای اورژانس ۱۱۵ بر بالین مصدومین حادثه و انجام خدمات پزشکی اولیه، یکی از مصدومین که خانم ۲۰ ساله ای بود به دلیل شدت حادثه دچار صدمات شدیدی شده بود.

وی ادامه داد: بلافاصله با توجه به افزایش وخامت حال مصدوم از سوی تکنسین های اورژانس ۱۱۵ منطقه سادات درخواست بالگرد داده شد و بالگرد اورژانس به سمت محل حادثه به پرواز درآمد.

وحدت نژاد گفت: با تلاش های کادر پرواز و کمک های تکنسین های اورژانس، مصدوم به مرکز درمانی در شهر یاسوج انتقال داده شد.

سرپرست اورژانس ۱۱۵ با بیان اینکه در ماموریت دوم که ساعت ۶ عصر به مرکز پیام اعلام شد، از سوی درمانگاه پاتاوه آقای ۴۱ ساله ای که دچار سکته مغزی شده بود، باز با توجه به حساسیت موضوع و نجات جان بیمار و با توجه به اینکه زمان قانونی جهت پرواز بالگرد به اتمام رسیده بود ، کاپیتان پرواز با مسئولیت شخصی به سمت درمانگاه پاتاوه به پرواز درآمد و با کمترین زمان ممکن به محل رسید و پس از انجام اقدامات درمانی اولیه بیمار را به سمت مرکز درمانی در شهر یاسوج انتقال دادند.

در پایان سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شایسته کادر پرواز و احساس مسئولیت در قبال نجات جان بیمار، از کاپیتان صادقی فر و یوسف وند نهایت سپاسگزاری را به عمل آورد.