به دلیل اهمیت ترافیک و مسائل ترافیکی وارد کارزار انتخابات شدم/عامل اول مرگ و میر در ایران(بیماری های قلبی و تصادفات ترافیک)و مسائل ترافیکی است/سکوت من خیانت به تخصص و علم است+فیلم
به دلیل اهمیت ترافیک و مسائل ترافیکی وارد کارزار انتخابات شدم/عامل اول مرگ و میر در ایران(بیماری های قلبی و تصادفات ترافیک)و مسائل ترافیکی است/سکوت من خیانت به تخصص و علم است+فیلم
اله کرم جانی پور گفت؛ به دلیل اهمیت ترافیک و مسائل ترافیکی که اولین عامل مرگ و میر در ایران براثر بیماری های ناشی از آلایندگان و تصادفات می باشد وارد کارزار انتخابات شدم.

به گزارش صبح دنا اله کرم جانی پور استاد دانشگاه و کارشناس رسمی دادگستری در رشته ترافیک و تصادفات جاده‌ای با انشار متنی با اشاره به اهمیت ترافیک و مسائل ترافیکی را اولین عامل مرگ و میر در ایران دانست که باعث بروز بیماری های ناشی از آلایندگان و تصادفات می شوند.

 

متن کامل اظهارات دکتر جانی پور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب دکتر دکتر اله کرم جانی پور کارشناس رسمی دادگستری در رشته ترافیک و تصادفات جاده‌ای با توجه به پرونده های زیادی راجع به تصادف های جاده ای در استان های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و فارس داشتنم لذا نسبت به جایگاه ترافیک و علم ترافیک مطالبی خدمت شما ارائه می کنم.

 

جانی پور افزود؛ محققان دریافتند که ۵۰ درصد فرآیند یک شهر مطلوب و توسعه یافته و مدرن برمی‌گردد به ترافیک و مسائل ترافیکی اولین عامل مرگ و میر در ایران ناشی از بیماری ها می باشد که بیشترین سهم آن برمی‌گردد به مشکلات ترافیک و ایجاد آلاینده هایی که از سوخت های وسایل نقلیه ایجاد می شود و سبب ایجاد بیماری ها که این بیماری‌ها به صورت مزمن یا بیماریهای ریوی سرطانی پوستی عقب ماندگی ذهنی در کودکان و همچنین کاهش رشد( فیزیکی در کودکان می‌شود دومین عامل مرگ و میر در ایران ناشی از تصادفات جاده ای می باشد.

در صورتی که در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته تصادفات جاده هشتمین عامل مرگ و میر انسانها میباشد از ۱۰۰ درصد تصادفات خسارتی ۸۰ درصد آن مربوط به تصادفات درون شهری می باشد که موجب برهم زدن تعادل اجتماعی می‌شود همچنین از صددرصد تصادفات منجر به جرح و فوت ۶۰ درصد آن متعلق به خروجی و ورودی شهرها که هیچگونه متولی ندارد.

وی در ادامه بیان داشت؛ ۱۵ درصد تصادفات منجر به جرح و فوت در درون شهرها و ۲۵ درصد تصادفات منجر به جرح و فوت در جاده های برون شهری می باشد.

 

اما قصه غصه‌ای دارم، اولویت اول قصه غصه من شهر من است و مشکلات برون شهری و مرگ و میر انسان های بی گناهی که یا بر اثر تصادفات یا بر اثر آن آلاینده‌های گازی ناشی از ترافیک جاده‌ای خودرو به دست می‌دهند.

قصه غصه من هفت دختر بدون برادر که پدرشان را در تصادفات جاده‌ای از دست داده‌اند قصه غصه من عروس و داماد هایی هستند که در تصادفات جاده‌ای در آتش سوختند قصه قصه من جوانیست تحصیلکرده مهندس پزشک که بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند.

قصه غصه  من پرونده‌های جزایی و قضایی ناشی از تصادفات جاده ای قصه غصه من بعضی از فعالان سیاسی است که دنبال لیست هستند.

 

قصه غصه من تعصبات قومی قبیله‌ای میباشد تعصبات باشد فعالیت سیاسی باشد اما مطلق نباشد.

به سه یا چهار نفر بر اساس فعالیت های سیاسی و قومی قبیله‌ای رای دهید، به سه یا چهار نفر را بر اساس تخصص آن رای دهید و حمایت کنید.

 

وی در ادامه با خطاب قراردادن مردم، متخصصان و اندیشمندان جامعه افزود؛ صحبت من با شماهاست:

قضات محترم پزشکان وکلا نیروهای نظامی و انتظامی مأموران راهنمایی و رانندگی جامعه مهندسین استان اساتید و مردم شریف این استان آیا با این تفاسیر شورای شهر نیازمند یک متخصص ترافیک هست یا نه؟

 

آیا یک نفر از ۷ نفر اعضای شورای شهر نباید یک متخصص ترافیک که ما در علم و مهندسی عمران است باشد؟

 

عده ای به من گفتند که چرا در انتخابات شورای شهر شرکت کردم آیا من باید سکوت کنم آیا سکوت من خیانت به تخصص علم من نیست؟

 

آیا سکوت من خیانت به شهرم نیست؟ آیا سکوت من خیانت به جوان ۲۲ ساله ای که بر اثر تصادفات جاده‌ای قطع نخاع شده است نیست؟ و آیا سکوت من خیانت به جامعه نظام مهندسی استان نیست؟ و آیا سکوت من خیانتی به اساتید علم و قلم نیست؟

 

صحبت هم با شما مردم عزیز و شریف است در خانه نشسته اید خدایی نکرده خبر فوت فرزند جوان عزیزتان در اثر بیماری یا تصادفات جاده ای به گوشتان می رسد آیا شورای شهر یاسوج وظیفه اش نظارت نیست؟

آیا متخصصین نباید به شورای شهر یاسوج را یابند و خدمت کنند؟

وظیفه شورای شهر چیست آیا وظیفه شورای شهر فقط تعیین شهردار است؟ آیا وظیفه شورای شهر فقط مبلمان شهری است؟ و وظیفه اصلی شورای شهر نظارت است؟

در ایران مرگ و میر در اثر بیماری ها در در رتبه اول و مرد میر در اثر تصادفات جاده‌ای در رتبه دوم که هردو برمی‌گردد به بحث ترافیک و مشکلات ترافیکی با توجه به اینکه اینجانب متخصص ترافیک و مدرس دانشگاه در علم ترافیک ترافیک با سابقه کاری و تجربه بالا و از روی دلسوزی نسبت به شما مردم عزیز و شریف و همچنین دلسوزی نسبت به شهر هم در انتخابات شورای شهر یاسوج شرکت کردم امیدوارم که با انتخابتان بتوانید خدمتی به شهرمان یاسوج‌ نمایید.

ویدئوی صحبت های دکتر جانی پور را می توانید اینجا ببینید: