روزگار سیاه کهگیلویه و بویراحمد/روند نگران کننده ابتلا و مرگ و میر کرونایی در استان
روزگار سیاه کهگیلویه و بویراحمد/روند نگران کننده ابتلا و مرگ و میر کرونایی در استان
افزایش افراد مبتلا و مرگ و میر کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد رو به افزایش است و در صورت تداوم روزگار نگران کننده ای برای استان در پیش است.

به گزارش صبح دنا ،شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۵۵۸ بیمار را به کام مرگ کشانده ‌است.

شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان بیش از دو برابر نیم میانگین کشوری است، و روند افزایشی شیوع کرونا بعد از پایان تعطیلات نوروز سال‌جاری سیر صعودی به خود گرفته و در هر شبانه روز در هفته‌های اخیر شاهد مرگ بیش از پنج بیمار کرونایی هستیم.

اگر به آمار مبتلایان و بستری‌ها در سال گذشته نگاه کنیم متوجه می‌شویم که این روزها تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های معین کرونایی استان روند افزایشی دارد و به گفته پرویز یزدانپناه هم‌اکنون ۵۱۸ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، که از این تعداد ۱۶۸ مورد کرونایی قطعی می‌باشند.

علاوه بر رعایت دستورالعمل‌ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات که از اقدامات عمومی کنترل ویروس کرونا به شمار می‌روند، برخی اقدامات مؤثر از طرف دولت نیز در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و افزایش تلفات کارساز است.

از اقدامات مؤثر دولت می‌توان به تکمیل زیرساخت‌های لازم بهداشتی و درمانی، راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مرجع ویروس کرونا، راه‌اندازی مراکز درمان سرپایی، تزریق گسترده ویروس، حمایت مالی از اقشار آسیب‌پذیر و …. اشاره کرد.

در استان کهگیلویه و بویراحمد یک واحد آزمایشگاه‌ مرجع کرونا فعال است و به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان راه‌اندازی یک یا دو آزمایشگاه دیگر در سطح استان جهت بیماریابی مناسب ضروری است.

علاوه بر راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع و بیماریابی مناسب ارائه خدمات به بیماران کرونایی به صورت سرپایی نیز می‌تواند به سرعت بهبودی افراد بیمار و کاهش حجم بستری‌ها و مراجعه به بیمارستان‌ها کمک بسیاری کند.

ملک‌پور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، از راه‌اندازی مراکز درمان سرپایی بیماران کرونایی در استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این مراکز حجم مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی کاهش پیدا می‌کند و خدمات‌دهی به بیماران به صورت مطلوب انجام می‌شود.

وی گفت: بیماران کرونایی با وضعیت مطلوب تحت نظر پزشکان متخصص عفونی هر روز تا بهبودی کامل معالجه می‌شوند و داروی لازم را نیز دریافت می‌کنند.