۸۰ درصد مرگ و میرهای آرمستان یاسوج مبتلایان کرونایی هستند
۸۰ درصد مرگ و میرهای آرمستان یاسوج مبتلایان کرونایی هستند
مهرشاد حسن زاده با بیان اینکه مردم برای رعات پروتکل های بهداشتی از ورود به آرمستان ها برای زیارت اهل قبور و تجمعات تشییع پرهیز کنند گفت:80 درصد مرگ و میرهای آرمستان یاسوج مبتلایان کرونایی هستند.

به گزارش صبح دنا ،مهرشاد حسن زاده با اشاره به اینکه مردم در موقعیت فعلی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت ها در آرمستان یاسوج مراجعات کمتری دارند گفت: براساس دستور العمل فرمانداری شهرستان بویراحمد و اخذ تعهد از صاحبان عزا باید ۳۰نفر همراه فوتی کرونایی و ۵۰ نفر متوفی عادی در برگزاری مراسم باشد.

وی گفت : تمامی برنامه های میت های کرونایی در آرمستان یاسوج توسط پرسنل انجام می شود.

مدیر سازمان آرمستان های یاسوج با تاکید بر اینکه در ۲ هفته اخیر روزانه شاهد دفن فوتی های کرونایی در آرمستان هستیم گفت : به صورت میانگین ۸۰ درصد فوتی های این مدت مبتلایان کرونایی بودند و در طول یک سال گذشته می توان ادعا کرد ۳۰ درصد فوتی ها به علت کویید ۱۹ بوده است.

حسن زاده از مردم خواست تا در تجمعات تشییع به دلیل شیوع ویروس حضور نداشته باشند و برای زیارت اهل قبور و قرائت فاتحه حتما پروتکل ها را رعایت و در هر مکانی باشند می توان قرائت فاتحه و قران داشت .

او با اشاره به اینکه پرسنل آرمستان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و همه برنامه های کفن و دفن ،غسل و سایر موارد را انجام می دهند گفت: تمامی پرسنل در مرحله اول واکسینه شدند و در هفته های آینده دوز بعدی واکسن کرونا تزریق می شود/دانا