بازی با جان در رقابت «گُرنا» و کرونا
بازی با جان در رقابت «گُرنا» و کرونا
بازی محلی جمعی از جوانان دهدشت در شرایط جدال با کرونا میدانی برای شیوع هر چه بیشتر این ویروس کشنده ایجاد کرده است.

به گزارش صبح دنا، با تشدید شیوع کرونا و وخیم شدن وضع شهرستان محدودیت‌های کرونایی وضع و اعمال آن با نظارت ستاد مقابله با کرونا ادامه یافت.

در این راستا به غیر از مشاغل ضروری و حیاتی فعالیت سایر گروه‌ها ممنوع اعلام شد تا با محدودیت‌های ۱۰ روزه روند صعودی آمار مبتلایان مهار شود.

با این حال افراد و گرو‌ههایی هنوز هم بحرانی بودن شرایط را درک نکرده و با بی‌توجهی نسبت به دستورالعمل‌ها سلامت جامعه را در معرض خطر قرار می‌دهند.

جمعی از جوانان ساکن محله رواق دهدشت با اجرای یک بازی سنتی هیجانی و البته خشونت‌بار هر شب تماشاگران را دور هم جمع می‌کنند و به زعم خود شادی و هیجان به آنها هدیه می‌بخشند.

این گروه که با تجمع غیر قانونی و مخالف دستورالعمل‌های کرونایی سلامت مردم را نشانه گرفته‌اند غافل از تهدید جان مردم دور دایره‌ای با یک طناب ضخیم سمفونی مرگ می‌نوازند.

این بازی که در اصلاح محلی«گُرنا» نام دارد به محلی برای انتقال ویروس تبدیل شده است؛ شلوغی جمعیت همراه کننده و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خود گواه کانون خطر بودن این تجمع کرونایی است.

با وجود ورود نیروی انتظامی به قضیه و جمع‌آوری ابزار بازی اما به نظر می‌رسد عادی‌انگاری نسبت به موج پرخطر ویروسی که حالا هیجانی‌تر از هر زمان دیگری روزانه خانواده‌هایی را به داغ عزیزان در ماتم فرو می‌برد در بین افرادی همچنان تداوم دارد.