رکورد جدید کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/شمار قربانیان ویروس کووید ۱۹ از “۵۰۰” تَن گذشت
رکورد جدید کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/شمار قربانیان ویروس کووید ۱۹ از “۵۰۰” تَن گذشت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 502 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 4 هم استانی بر اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۵۱۲ بیمار در بیمارستانهای استان بستری هستند.

یزدان پناه گفت:تعداد ۱۲۸ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۱۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند. وی افزود حداکثر تعداد بیماران بستری در پیک قبلی حدود ۴۸۰ بود که امروز بیشترین تعداد بستری را در طی ۱۴ گذاشته داشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: این روند بسیار نگران کننده می باشد و طی روزها و هفته های آینده روند افزایشی موارد فوتی در استان اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۳۰۱۶۶ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از ۱۰۰۳ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۴۴ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران، دنا، کهگیلویه و بهمئی بود. همچنین از ۹۸۹ نمونه رپید تست ۲۵ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و چرام هستند.

دکتر یزدان پناه تصریح کرد: وضعیت خطرناکی را تجربه می کنیم که اگر همراهی مردم در کنترل بیماری نباشد آسیب جبران ناپذیری بر سلامت و جان مردم وارد خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مردم خواهش میکنیم که رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته، در هر نوع تجمعی شرکت ننمایند، در مکان های شلوغ و پرخطر حضور نیابند ، از سفر پرهیز نمایند، در صورت داشتن هر گونه علایم بیماریهای ویروسی به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه نمایند، در صورت مثبت بودن تست کرونا محل قرنطینه را ترک ننمایند و ارتباط تلفنی روزانه خود را با مرکز بهداشت حفظ نمایید، محدودیت ها رعایت شوند تا انشاالله بتوان با تلفات کمتری از این پیک عبور نماییم.

وی اظهار داشت: امیدواریم شرایطی ایجاد شود که واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان، افراد مسن و کسانیکه بیماریهای زمینه ای دارند تکمیل شود تا شاهد پیک های بعدی در کشور و استان نباشیم.