شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۹۸ تَن رسید/۲۲نفر در بخش مراقبت های ویژه
شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۹۸ تَن رسید/۲۲نفر در بخش مراقبت های ویژه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 498 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 7 هم استانی بر اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست دادند.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۴۶۶ بیمار در بیمارستانهای استان بستری می باشند که ۱۱۰ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۲۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۲۹۹۱۹ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از ۱۰۵۱ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۴۷ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های کهگیلویه، بویراحمد، گچساران، دنا و مارگون بود. همچنین از ۸۳۸ نمونه رپید تست ۲۵ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، بهمئی و لنده هستند.

دکتر یزدان پناه تصریح کرد: روند افزایشی کرونا در استان از اسفند ماه شروع و همزمان با سفر ها و جابجایی های گسترده نوروزی شهروندان به استان شتاب گرفته و در مسیر صعودی قرار دارد.

دکتر یزدانپناه گفت: کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی به خصوص افزایش تجمعات و دورهمی ها منجر به شیوع بیش از پیش کرونا در این استان شده است.